lex napisał(a):

> A gdzie tam 312... 312 już nie są produkowane. Ja stawiam na > Jelcza Tantusa - tandetusa. Po prostu SPAK dopuszcza autobusy > niskowejściowe. Przyznam, że nie cieszy mnie to... jak już > mamy kupowac Jelcze to cofamy się coraz bardziej, żenada.

EDIT: Poprawiając poprzednią wersje posta musze tu napisać, że to chyba prawda. Bo nie zauważyłem zapisu o normie w zapytaniu. Jeśli wygra Jelcz to będzie masakra :/:

"Zapytanie dotyczy opisu przedmiotu zamówienia - Wymagania dotyczące przedmiotu leasingu str. 5 SIWZ pkt. 15 lit. a) „autobus niskopodłogowy czterodrzwiowy, wysokość od podłoża do wejścia autobusu max 340 mm” Czy Zamawiający dopuści jako spełniający wymagania autobus niskopodłogowy zgodnie z PN-S-47010 w którym pierwsze i drugie wejście są bez stopni, natomiast drzwi trzecie i czwarte mają stopnie wejściowe z tym, że pierwszy stopień jest na wysokości max 340 mm? Jest to w potocznym nazewnictwie „autobus niskowejściowy” lub „60 % niskiej podłogi”. W autobusie tego typu zostały zastosowane tańsze eksploatacyjnie rozwiązania techniczne- proste, nie-portalowe osie – druga i trzecia, prosty układ przeniesienia napędu oraz ułatwiona została dostępność obsługowa do silnika. Autobus tego typu jest trwalszy, bardziej sztywny i bezpieczniejszy oraz tańszy w zakupie o ok. 10% od autobusu w pełni niskopodłogowego. Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza autobusy niskopodłogowe spełniające normę PN-S-47010."

Jeszcze wkleje inny ciekawy fragment:

"Pytanie 2: Zapytanie dotyczy opisu przedmiotu zamówienia (wymagania dotyczące przedmiotu leasingu, pkt. 17) Drzwi: czworo drzwi dwuskrzydłowych o szerokości nie mniejszej niż 1.200 mm, otwieranych do wewnątrz..... Czy Zamawiający dopuści autobus posiadający czworo drzwi, z których troje będzie dwuskrzydłowych o szerokości 1.250mm, a drzwi czwarte jednoskrzydłowe o szerokości 900 mm? Rozwiązanie takie stosujemy aby zwiększyć sztywności autobusu na tylnym zwisie i zapobiec ewentualnym pęknięciom konstrukcji i poszycia po wpływem nacisku pasażerów oraz eksploatacji autobusu na drogach o niskiej jakości nawierzchni. Autobusy przegubowe z identyczną konfiguracją są eksploatowane z powodzeniem w miastach o podobnym lub większym natężeniu pasażerów (np. w Krakowie) i nie mamy żadnych negatywnych sygnałów co do problemów z wymianą pasażerów. Dodatkowo proponujemy, aby drzwi czwarte były otwierane na zewnątrz, co zwiększa ich szerokość w pozycji otwartej i ułatwia wymianę pasażerów. W przypadku konieczności gotowi jesteśmy podstawić autobus wyposażony w drzwi identycznej szerokości co oferowany do siedziby Zamawiającego celem potwierdzenia, że rozwiązanie powyższe jest wystarczające do obsługi pasażerów na terenie Szczecina Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza możliwości zaoferowania takiego autobusu. Takie rozwiązanie jest niezgodne z zapisami SIWZ. "

Wydaje mi się, aczkolwiek nie jestem pewien, że autorem tego zapytania mogła być firma Scania, co do odpowiedzi SPAK'u trochę mnie ona dziwi. Wracając do wcześniejszej rzeczy, mam nadzieje, że żaden fabrycznie nowy Jelcz więcej do nas nie przyjedzie, nie ma co się kusić na 10% tanśzy pojazd, ale trzeba brac pod uwagę, że ma on jeździć u nas następne 20 lat.

PS: Czy nie da rady na prawdę zmienić tych głupich zasad edycji posta tylko przez 10 minut? Czasem się napisze coś długiego i już nie można zmienić posta, albo w międzyczasie ktoś odpisze, wkurzające to jest i bez sensu.

-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)