Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Marka nam dobrze znana, ale nie w tej odsłonie
wysłane przez Luke_Police 163
PiotrSekula napisał(a):
> Proponuję zajrzeć tutaj >> > http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2042 >> ponieważ w tym > artykule dostatecznie wyjaśniono sprawę wyświetlaczy kierunkowych.
Autor troszkę przesadził z krytyką tablic diodowych. Znacznym uproszczeniem jest stwierdzenie, że tablica diodowa przy 70% zapalonych diod pobiera do kilkunastu amperów z zasilacza. Nawet jeśli faktycznie tak jest, to zasilacz jest wbudowany w tablicę i dostosowany do takiego poboru prądu, niemniej jednak znacznie obniżone napięcie zasilania diod względem napięcia zasilania tablicy (z 24-26 V do około 3 - 3,5 V) oraz praca impulsowa diod LED [współczynnik wypełnienia (czas zapalenia / okres migotania) zależy od oświetlenia zewnętrznego], powoduje, że chwilowy pobór prądu z wewnętrznego zasilacza nie przekłada się na ciągły pobór tak dużego prądu ze źródła zasilania pojazdu. Nawet w momencie włączenia wyświetlacza, w chwili kiedy na chwilę zapalają się wszystkie diody, prąd pobierany ze źródła zasilania nie przekracza 2 A.
Jeśli chodzi o wysoką awaryjność urządzeń, również jest to nieuzasadniona opinia. Patrząc na warunki w jakich pracują wyświetlacze (nieustanne wstrząsy, jazda po kiepskich drogach) ich usterki występują naprawdę sporadycznie.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
> Proponuję zajrzeć tutaj >> > http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2042 >> ponieważ w tym > artykule dostatecznie wyjaśniono sprawę wyświetlaczy kierunkowych.
Autor troszkę przesadził z krytyką tablic diodowych. Znacznym uproszczeniem jest stwierdzenie, że tablica diodowa przy 70% zapalonych diod pobiera do kilkunastu amperów z zasilacza. Nawet jeśli faktycznie tak jest, to zasilacz jest wbudowany w tablicę i dostosowany do takiego poboru prądu, niemniej jednak znacznie obniżone napięcie zasilania diod względem napięcia zasilania tablicy (z 24-26 V do około 3 - 3,5 V) oraz praca impulsowa diod LED [współczynnik wypełnienia (czas zapalenia / okres migotania) zależy od oświetlenia zewnętrznego], powoduje, że chwilowy pobór prądu z wewnętrznego zasilacza nie przekłada się na ciągły pobór tak dużego prądu ze źródła zasilania pojazdu. Nawet w momencie włączenia wyświetlacza, w chwili kiedy na chwilę zapalają się wszystkie diody, prąd pobierany ze źródła zasilania nie przekracza 2 A.
Jeśli chodzi o wysoką awaryjność urządzeń, również jest to nieuzasadniona opinia. Patrząc na warunki w jakich pracują wyświetlacze (nieustanne wstrząsy, jazda po kiepskich drogach) ich usterki występują naprawdę sporadycznie.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)