Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Chwalimy się wnętrzem?
wysłane przez Luke_Police 163
Korczian napisał(a):
> Mnie najbardziej bawi, że jeżeli psują się Volva i MANy, to nikt > nie płacze. Jak tylko następuje awaria Solarisa, od razu wszyscy > "bo jest be i szajs".
Volva i MAN-y mają już kilkanaście lat służby za sobą, a Solarisy są stosunkowo młode. Z pewnych źródeł wiem, że w Solarisach 3-letnich pojawiają się usterki, które w innych markach pojazdów pojawiały się dopiero po 8-10 latach służby.
> Heloł, wolicie dalej jeździć złomem z drugiej ręki, mających X > lat na karku i Y kilometrów przebiegu? Dzisiaj są takie czasy, że > jakiego autobusu byście nie ściągnęli (nieważne - MAN, Volvo, > Scania, Solaris, Mercedes, Solbus), to każdy z nich psuje się > prędzej czy później. Z naciskiem na "prędzej".
Rzadko się zdarza, aby zachodni przewoźnik sprzedawał swoje najlepsze autobusy. Zwykle sprzedaje te najgorsze i tu należy szukać przyczyny postawionej przez Ciebie tezy. Oczywiście zdarzają się też odstępstwa od tej reguły, kiedy z jakiegoś powodu firma bankrutuje, a nie spłacony do końca tabor kupowany w leasingu wraca do producenta i coś trzeba z nim zrobić, ale to prędzej w Polsce jest możliwe niż na zachodzie (przykład: Forbus z Bydgoszczy).
> Ja jestem zwolennikiem Solarisów - dajmy im szansę.
Daliśmy im tych szans już sporo. Klika(naście?) dostaw tych pojazdów już było w naszym mieście. Wiem z pewnych źródeł, że między dostawami z 2009 roku, a tymi z 2011 wystąpił pewien postęp w jakości wykonania.
> A w ramach offtopu - dalej nie rozumiem fenomenu, że MAN jest > uznawany za jakiegoś boga wśród producentów autobusów... Takie > moje spostrzeżenie z różnych forów i opinii.
MAN nie jest uważany za boga, zaryzykowałbym stwierdzenie, że w rankingu znacznie lepiej postrzegany jest Mercedes. W przypadku przewoźników działających w branży przewozów podmiejskich oraz turystycznych bardzo cenione są również autobusy marki Setra. MAN ma to do siebie, że dobrze serwisowany potrafi jeździć długo bezawaryjnie, ale jeśli się pewne rzeczy zaniedba, wówczas może się to skończyć to poważniejszą awarią skrzyni biegów, silnika lub mostu napędowego.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
> Mnie najbardziej bawi, że jeżeli psują się Volva i MANy, to nikt > nie płacze. Jak tylko następuje awaria Solarisa, od razu wszyscy > "bo jest be i szajs".
Volva i MAN-y mają już kilkanaście lat służby za sobą, a Solarisy są stosunkowo młode. Z pewnych źródeł wiem, że w Solarisach 3-letnich pojawiają się usterki, które w innych markach pojazdów pojawiały się dopiero po 8-10 latach służby.
> Heloł, wolicie dalej jeździć złomem z drugiej ręki, mających X > lat na karku i Y kilometrów przebiegu? Dzisiaj są takie czasy, że > jakiego autobusu byście nie ściągnęli (nieważne - MAN, Volvo, > Scania, Solaris, Mercedes, Solbus), to każdy z nich psuje się > prędzej czy później. Z naciskiem na "prędzej".
Rzadko się zdarza, aby zachodni przewoźnik sprzedawał swoje najlepsze autobusy. Zwykle sprzedaje te najgorsze i tu należy szukać przyczyny postawionej przez Ciebie tezy. Oczywiście zdarzają się też odstępstwa od tej reguły, kiedy z jakiegoś powodu firma bankrutuje, a nie spłacony do końca tabor kupowany w leasingu wraca do producenta i coś trzeba z nim zrobić, ale to prędzej w Polsce jest możliwe niż na zachodzie (przykład: Forbus z Bydgoszczy).
> Ja jestem zwolennikiem Solarisów - dajmy im szansę.
Daliśmy im tych szans już sporo. Klika(naście?) dostaw tych pojazdów już było w naszym mieście. Wiem z pewnych źródeł, że między dostawami z 2009 roku, a tymi z 2011 wystąpił pewien postęp w jakości wykonania.
> A w ramach offtopu - dalej nie rozumiem fenomenu, że MAN jest > uznawany za jakiegoś boga wśród producentów autobusów... Takie > moje spostrzeżenie z różnych forów i opinii.
MAN nie jest uważany za boga, zaryzykowałbym stwierdzenie, że w rankingu znacznie lepiej postrzegany jest Mercedes. W przypadku przewoźników działających w branży przewozów podmiejskich oraz turystycznych bardzo cenione są również autobusy marki Setra. MAN ma to do siebie, że dobrze serwisowany potrafi jeździć długo bezawaryjnie, ale jeśli się pewne rzeczy zaniedba, wówczas może się to skończyć to poważniejszą awarią skrzyni biegów, silnika lub mostu napędowego.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)