Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Wrześniowe zmiany w komunikacji miejskiej
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Zmiany w RJ od 02.09.2019
- Wrześniowe zmiany w komunikacji miejskiej
wysłane przez Mar321 0
Z tego co obserwuję odnoszę wrażenie, że liczba pasażerów i tak zaczęła spadać. Moim zdaniem niedziele niehandlowe też mogą mieć w tym udział. Kiedyś jak zdarzało mi się korzystać z pospiesznych w niedziele duża liczba pasażerów to byli klienci centrów handlowych. Więc o ile w tym przypadku cięcia byłyby jakoś uzasadnione tak obawiam się, że może się na tym nie skończyć.
Co do samych niedziel - racja, może mieć to sens. Przede wszystkim mam jednak obawę o to, co napisałeś na końcu. Połączenia Prawo-Lewo są notorycznie pogarszane. Jeszcze kilka lat temu było w szczycie A/E co 5 minut, B/D co 5 minut i tramwaj co 3 minuty. Fakt faktem, wtedy, zwłaszcza w kontekście tramwajów, był to przerost. Teraz natomiast obcięto pospieszne, wzmocniono połączenia dowożące, ale ograniczono tramwaje. Ja rozumiem, braki kadrowe, ale można by chociaż zadziałać w kwestii bardziej racjonalnego taktowania. O ile jestem zwolennikiem zmian wprowadzonych po uruchomieniu Turkusowej i uważam, że bardzo polepszyły komunikację wewnątrz Prawobrzeża, o tyle przemieszczanie się pomiędzy brzegami wygląda coraz gorzej. Moim zdaniem najbardziej potrzebne byłoby wzmocnienie tramwajowe w stronę Placu Rodła. Może dobrym rozwiązaniem byłaby szczytowa linia tramwajowa kursująca po takiej trasie, na jakiej teraz w trakcie remontu kursowała 7? Mielibyśmy wzmocnienie Krzekowa, trasy Rodła-Prawobrzeże i dodatkowo nowe połączenie z Turkusowej na Plac Grunwaldzki i Szarych Szeregów.
Rozważając obecną sytuację - nie jest dobre to, że miasto, zachęcając do komunikacji, zamiast ją polepszać tylko wbija kłody pod nogi kierowcom. Nikomu nie przyjdzie to na dobre.