Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Informacja
wysłane przez Luke_Police 163
Nie ma co się nakręcać. Zapytał tylko czy byłaby możliwość wprowadzenia tej opcji. W zasadzie nic to nie zmienia i poprawia więc raczej to nie przejdzie.
Technicznie jest taka możliwość, ale każdy kierowca musiałby mieć nadany numer służbowy i zakodowany elektroniczny klucz "pestkę", aby się nim logować w autokomputerze i pilnować tego przy rozpoczynaniu służby. Jako, że w komunikacji miejskiej jeździ wielu kierowców na zlecenie/własnej działalności lub innej formie zatrudnienia nie będącej etatem w danej firmie, a dodatkowo jeżdżą w kilku firmach naprzemiennie, to wprowadzenie unikalnych numerów kierowców w całej aglomeracji lub używanie różnych "pestek" dla różnych firm przewozowych byłoby trudne do ogarnięcia. Rozwiązanie takie nie niesie żadnych korzyści finansowych dla spółek przewozowych, więc raczej nie doczeka się realizacji. Dodatkową przeszkodą może być stosowanie różnych systemów informacji pasażerskiej w różnych pojazdach: R&G, Pixel, Novamedia itd. Nie wiem czy "pestka" zakodowana pod R&G będzie pracować z Pixelem i na odwrót, a chociażby w takim SPAK różne pojazdy mają różne systemy. Na koniec napiszę jeszcze, że większość kierowców nie wie nawet w jaki sposób się wylogować z autokomputera po skończeniu służby, więc wymaganie od nich by pilnowali logowania i wylogowania po to, by ktoś po numerze wyświetlonym na tablicy wewnętrznej mógł napisać na nich skargę jest bardzo życzeniowe.
PS. Nie każdy autobus/tramwaj ma wewnętrzne tablice sterowane przez autokomputer. Niektóre pojazdy mają wyłącznie tablice GMV lub nie mają nic, więc tam pasażer i tak nie zobaczy numeru kierowcy.
Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.