konjo napisał(a):
32,3 miliona PLN za 8 autobusów tj. 4,03 miliona PLN za sztukę - bez ładowarki (wg SIWZ: Dostawa stacji ładującej jest przedmiotem odrębnego postępowania) i kosztów dostosowania infrastruktury. Ciekawe jaki wyjdzie koszt jednego pojazdu z wymaganymi inwestycjami w SPAK i na mieście? I czy ten koszt nie zbliży się do ceny tramwaju, gdzie ostatnie ceny w Polsce to około 8 do 8,6 miliona... Wymagana gwarancja na baterie 6 lat. Eksploatacja czasowo wyjdzie zapewne jak w zwykłym autobusie tj. do około 15 lat. Do tego specjalne rozkłady, dedykowane linie i kolejny raczej mało elastyczny rodzaj napędu (elektrobusy raczej nie będą wysyłane poza linie z ładowarkami). Moim zdaniem jest to trochę sztuka dla sztuki - za całkiem spore pieniądze. Lepiej porządnie stawiać na nogi tramwaje lub kontynuować w miarę sprawdzone hybrydy.

Ze wszystkim się zgadzam oprócz ostatniego zdania. Problem polega na tym, że te hybrydy nie do końca spełniają oczekiwania przewoźników. Ani z punktu widzenia ekonomii (spalanie paliwa), ani niezawodności nie są to tak dobre autobusy jak mogłyby być. Stąd też prawdopodobnie pojawiła się testowa hybryda od Mercedesa, żeby mieć porównanie w stosunku do eksploatowanych Solarisów.