pioko17 napisał(a):
Porównując ceny za pojazd wygląda to już trochę niepoważnie:
- przetarg w 2013 r. (601-602) - 4,5 mln brutto za sztukę
- przetarg w 2017 r. (603-604) - 4,9 mln brutto za sztukę
- przetarg w 2020 r. (dwukierunkowce) - 6,3 mln brutto za sztukę
- we Wrocławiu w 2017 roku Modertrans zaoferował gotowe Bety za 4,4 mln zł brutto za sztukę (a w przypadku Szczecina mówimy o samodzielnym złożeniu które jeszcze dodatkowo kosztuje!).
Dla porównania szczecińskie Swingi z drugiej dostawy (22 sztuki) kosztowały łącznie z pakietem naprawczym 150 mln zł, czyli 6,8 mln za sztukę. Jako że inflacja inflacją, sprawdźmy, jak ceny mają się obecnie. Wrocław, 25 sztuk Moderusów Gamma po 8,2 mln brutto za sztukę.

Należałoby porównywać do przetargów w ostatnim czasie i jednocześnie wagonów dwukierunkowych. Tramwaje niskie w ostatnim czasie to ok. 8,6 miliona PLN, ale niskie i dwukierunkowe to ok. 9,2 miliona PLN. Przy dwóch do czterech sztukach cena pewnie by skoczyła, bo inne miasta kupowały dłuższe serie. Pomijając zasadność i argumenty za i przeciw, bo bynajmniej nie bronie zakupu, ale różnica to po 3 miliony PLN za sztukę, a nie "trochę drożej".