Mareczek napisał(a):
Jakikolwiek "nowy" pojazd bazujący na wózkach od 105-tki jest prehistorią...

Jest prehistorią, ale:
- Alstom od czasu przełomu XX i XXI wieku, nie robi tramwajów na rynek w Polsce,
- Solaris tramwajowy jest zamknięty, zresztą zarówno przed jak i po konsolidacji ze Stadlerem miał tylko niskie wagony,
- Protram upadł,
- FPS na razie zakończył na 123N,
- Newag nie skupia się na tramwajach,
- Pesa ma niektóre wersje Twista jako częściowo niskie... I tutaj można by się zastanawiać czy nie straciliśmy szansy i jaka cena byłaby w 2020 roku w przypadku zamówienia 2-4 sztuk, bo dwukierunkowe 100% niskie w Gorzowie w 2017 wyszły po... 6,68 miliona za sztukę...

W zasadzie z góry było wiadomo, że na to ogłoszenie odpowie tylko Modertrans z Betą, więc nie wiadomo skąd takie zdziwienie u wielu.