Forum
Koniec prac na placu Szarych Szeregów
W związku z zakończeniem przebudowy torów w obrębie placu Szarych Szeregów, od 25 lipca (dla linii nocnych od nocy 25/26 lipca) przywrócony zostanie ruch tramwajowy w ciągu alei Piastów od ulicy Jagiellońskiej do placu Szarych Szeregów. Jednocześnie nastąpi uruchomienie trasy tramwajowej w ciągu ulicy Arkońskiej (od pętli „Las Arkoński” do ronda Olszewskiego).
wysłane przez 333Wojtas333 15
Ja osobiście zrobiłbym mix krakowsko-poznański. Na czym miałby polegać:
- zamieniamy wszystkie linie wyjeżdżające poza Szczecin na numerację 2xx(tak jak jest to w Krakowie), czyli 101 na 201, 102 na 202 i tak dalej. Żeby nie mieszać aż tak to linie typu 62 zamienić na 262, 70 na 270 itd.
- w tym momencie zwalnia nam się cały zakres 1xx, więc robimy to co zrobili w poznaniu, czyli po prostu dodali jedynkę do obecnie istniejących linii, więc byłoby 151 zamiast 51, 152 zamiast 52 itd.
- cały zakres 0-99 mamy wolny dla linii tramwajowych.
Zmiana numeracji i tak ciągnie za sobą koszty, więc może zrobić by to kompleksowo i przyszłościowo? Cała nasza aglomeracja się rozrasta i rozwija, sieć komunikacji miejskiej na pewno będzie się powiększać i autobusowy zakres od 51 w górę już teraz jest za mały. Co o tym sądzicie?
Dokładnie, lepiej już teraz zaplanować nowy system numeracji i stopniowo go wdrażać, bo prędzej czy później i tak trzeba będzie to zrobić, ale może lepiej żeby nie wyszedł z tego "bałagan sprzątany na szybko".
Nie wiem jaki byłby optymalny system dla Szczecina, ale zamiast wymyślać coś nowego to lepiej podpatrzeć jakie są rozwiązania z innych miast, akurat Poznań i Kraków są dobrymi przykładami.
Trochę odbiegając od głównego tematu może przydałoby się zmienić formę schematów sieci komunikacji na stronie ZDiTM? O ile kilka lat temu nie było problemu z ich odczytywaniem według mnie tak teraz wraz ze wzrostem linii autobusowych już osobiście mam trudność z połapaniem się w niektórych miejscach. Może być to problem zwłaszcza dla osób przyjezdnych, tym bardziej, że są tacy ludzie co jednak wolą spojrzeć w taki schemat niż skorzystać z jakdojade.pl