Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Koniec prac na placu Szarych Szeregów
W związku z zakończeniem przebudowy torów w obrębie placu Szarych Szeregów, od 25 lipca (dla linii nocnych od nocy 25/26 lipca) przywrócony zostanie ruch tramwajowy w ciągu alei Piastów od ulicy Jagiellońskiej do placu Szarych Szeregów. Jednocześnie nastąpi uruchomienie trasy tramwajowej w ciągu ulicy Arkońskiej (od pętli „Las Arkoński” do ronda Olszewskiego).
Zgadzam się. Tworzenie oddzielnych numerów dla kursów wariantowych bardziej przeszkadza niż pomaga. Oprócz wymienionych linii 3, 51, 70 i 88 dorzuciłbym jeszcze 87, które też ma ten sam numer na dwóch trasach i jakoś to rozwiązanie funkcjonuje już od dobrych kilku lat.
Nota bene, może warto byłoby się zastanowić, czy z podziałów w numeracji na 56/96, 77/97 i C/H też nie należałoby zrezygnować.
Wydaje mi się, że idealne byłoby rozwiązanie kompromisowe. Coś na wzór chyba Gdyni. Jak już wielokrotnie było to tu omawiane ludzie nie czytają nic! nawet tablicy kierunkowej. Ale na nr linii jednak patrzą i tylko na to najczęściej. Dlatego zróżnicowanie wariantów przez dodanie na przykład 1 przed 51 czy 56/96 itd. jest dobrym i stosowanym w wielu miastach rozwiązaniem. Rację mają tez Ci, którzy piszą o sześciu tabliczkach przystankowych. To jest rzeczywiście bzura. W powyższym przykładzie rozwiązano to bardzo prosto. Jest jedna tabliczka linii podstawowej w której zaznacza się przykładowo :„kurs jako linia 151 do pętli Głębokie” i jest rozróżnienie i jest czytelność rozkładu.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...