Waszka napisał(a):
Skoro od września z os. Kapitanów będą odjeżdżały 3 linie, przydałoby się uporządkować rozkłady, żeby pojazdy nie jeździły parami, albo nawet trójkami jak pokazują moje poniższe przykłady:
o 7:30 odjeżdża jednocześnie linia 88 i 908, a o 7:31 linia 98, następny autobus jest dopiero o 7:52,
o 8:25 odjeżdża linia 908, o 8:26 linia 88, a o 8:27 linia 98.

Każda z tych linii pełni inną rolę. 98 i 908 dowożą do szkół na konkretną godzinę. Z kolei 88 ma bardzo ciasny rozkład (krótkie postoje), a do tego kursy są dopasowane do tramwajów (w normalnym rozkładzie 8 i 10), więc nie ma tam dużego pola manewru.

Takich przykładów jest mnóstwo, a najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest po prostu skrócenie części kursów linii 88 do Gumieniec.

Może i to jest rozwiązanie jednego problemu, za to jednocześnie powstanie innego. Pętla na Gumieńcach z 40-metrowym peronem jest po prostu za mała na to, żeby kończyła tam jeszcze jedna linia. Faktyczne rozwiązanie przyniosłoby wybudowanie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy Sterze, ale na to się nie zanosi.

Szkoda, że jak ZDiTM tworzy nową linię, to robi to tylko po to aby ładnie wyglądało, nie patrząc na aspekt ekonomiczny.

Aspekt ekonomiczny nie był brany pod uwagę, bo nie o to chodziło. Linia powstała w konkretnym celu – dowiezienia uczniów do szkoły. Zmieniony został obwód SP51 przy ul. Jodłowej i włączone do niego zostały ulice z osiedla za Sterem. Targetem linii 98 są więc uczniowie SP51 mieszkający na Gumieńcach.