Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szczecin z planami modernizacyjnymi. Powstanie torowisko na Łasztowni
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Szczecin z planami modernizacyjnymi. Powstanie torowisko na Łasztowni
- Tramwaj na Łasztownie bez sensu
wysłane przez MlodyS53 78
Poza tym z przesiadkami chyba doskonale wiesz jak jest. Jeden autobus/tramwaj będzie jechał opóźniony bo stał w korkach, na światłach czy jakakolwiek była tego przyczyna a drugi autobus np. Ci jeszcze przyjedzie przed czasem.
Czyli tramwaj nie przyjedzie przed czasem? Tylko autobus?
Przy dość logicznym zaprojektowaniu trasy tramwaj by nie grzązł w żadnych korkach i z kolei byłby punktualny porównując to autobusów, który korków nie przeleci - chyba, że ma wydzielony pas ruchu.
Tramwaj również musi mieć wydzielony pas żeby nie stać w korku. Taniej jest położyć trochę asfaltu niz budować torowisko.
Już nie wspominając o tym, że tramwaje są bardziej pojemniejsze i mogą przewieźć więcej osób, a w razie czego można je łączyć w składy i trójskłady a w przypadku autobusów, trzeba by było bisować kurs lub zwiększać częstotliwość, przez co na taką linię potrzeba by było 2 lub 3 kierowców i autobusów więcej a spółki takie bogate raczej nie są. Nie wspominając już o kosztach poniesionych dodatkowo np. paliwo a w przypadku tramwaju jak już przed chwilą wspomniałem, można je łączyć w składy przez co jeden motorniczy może prowadzić dwa lub trzy wagony z czego drugi i trzeci wagon nie muszą pobierać prądu z sieci trakcyjnej a 3 autobusy wymagają 3 kierowców i paliwa.
A to ciekawe. Wiesz że brak podniesionego pantografu nie oznacza niepobierania prądu?
Jest coś takiego jak międzywagonowy kabel WN.
Doczepki bierne skończyły się razem z eNkami. Teraz każdy wagon w skladzie jest wagonem silnikowym. Tak samo pobiera prąd, przyśpiesza i hamuje.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.