Od jakiegoś czasu w mojej głowie chodzi mi pomysł na przebudowę węzła na Pomorzanach. Co prawda nie jestem mieszkańcem tej dzielnicy, ale mam wrażenie, że pętla tramwajowa leży nieco na uboczu. Pomysł opiera się w zasadzie na likwidacji istniejącej pętli i przeniesieniu jej wgłąb osiedla, na teren dawnego boiska przy ZSO nr 5. Zaprojektowałem coś takiego:

https://www.dropbox.com/s/zubnrc6uf6jseam/Pomorzany.pdf?dl=0

Słowem wyjaśnienia. Wszystkie promienie łuków na pętli i skrzyżowaniach mają po 25 m. Nie bawiłem się tutaj w krzywe koszowe, bo to nie profesjonalny projekt tylko koncepcja. Na pętli tramwajowej ruch odbywa się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Wewnątrz znajduje się pętla autobusowa o ruchu zgodnym - w ten sposób mamy zapewnioną przesiadkę D2D. Na pętli mogłyby kończyć linie autobusowe dowożące w stronę Ustowa, Kurowa itd. pod warunkiem przebudowy ulicy Włościańskiej, oraz linia 53.

Dodatkowo, wchodząc już trochę w obszar decyzyjny PKP zaproponowałem wybudowanie nowego przystanku osobowego na linii kolejowej przecinającej w poprzek Pomorzany. Jest to idealne miejsce na węzeł przesiadkowy i jestem trochę zdziwiony, że nie zaproponowano budowy tego przystanku w ramach SKM. Znajdowałyby się tutaj dwa perony - jeden dla LK351, drugi dla LK408. Wyjścia z peronów na kładkę i na wiadukt w ciągu ul. Powstańców Wielkopolskich. Stąd już tylko rzut beretem do przystanków tramwajowych.

Przystanki tramwajowo-autobusowe Budziszyńska oraz Dworzec Pomorzany Południe mogłyby zostać wybudowane w formie wiedeńskiej. Nie bawiłem się w projekt całego układu drogowego.

Napiszcie co uważacie o takim pomyśle, ewentualnie jakie macie uwagi. Jak się spodoba, to mogę rozesłać to dalej do lokalnych mediów. Co prawda wiem, że proces decyzyjny przebudowy istniejącej pętli Pomorzany jest już dość daleko i być może na takie zmiany już za późno, ale może po prostu warto by taki pomysł ujrzał światło dzienne. ;)