Kostek napisał(a):
Niekoniecznie musiałby jechać do Turkusowej. Mógłby kończyć na Basenie Górniczym...

Gwarantowany przewóz powietrza, nawet w czasie kiedy jest remont linii kolejowej Szczecin - Poznań. Po co mieszkańcy Prawobrzeża mają się na siłę pchać do Głównego, skoro dworzec w Dąbiu funkcjonuje i są połączenia dalekobieżne? Dojazd do niej KM z większości rejonów Prawobrzeża też jest. Ponadto ma powstać węzeł przesiadkowy w Podjuchach, a sama stacja ma zostać w przyszłości zmodernizowana. W takiej sytuacji trzymam kciuki żeby pociągi dalekobieżne się tam zatrzymywały. To samo przystanek Szczecin Zdroje, który w ramach SKM ma docelowo zostać przeniesiony obok węzła na Turkusowej.

Kostek napisał(a):
... albo na Łasztowni jak zostanie wybudowana tam linia.

W ramach SKM ma powstać przystanek kolejowy na Kępie Parnickiej i prawdopodobnym scenariuszem może być linia autobusowa, która będzie jeździć stamtąd na Łasztownie.

Sam często jestem zmuszony jeździć z Prawobrzeża na dworzec główny komunikacją miejską i w zasadzie nawet z obszernym bagażem opcja przesiadki na Bramie Portowej w 61 lub 87 nie jest niczym uciążliwym. Rozumiem, że dobrze by było aby tworzyć relacje skrętne tam, gdzie się da, ale w tym przypadku nie wiem czy istnieje taka potrzeba na Wyszyńskiego na podstawie wcześniej wymienionych argumentów. Jeśli powstanie trasa przez Łasztownie to już będzie alternatywa w przypadku sytuacji awaryjnych.