Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Prace na węźle przesiadkowym w Podjuchach
Zaawansowanie prac przy budowie węzła przesiadkowego w Podjuchach jest bardzo duże. Widać już część dla autobusów, jezdnie, chodniki, budynek kasowy i parking.
wysłane przez pioko17 38
Jeśli miasto chce ograniczyć ruch samochodów, to nie powinno go ułatwiać. Przykład Stanów dobitnie pokazuje, że żadna ilość pasów nie likwiduje korków.
Czym innym jest budowa wielopasmowej drogi, a czym innym byłaby budowa wiaduktu nad skrzyżowaniem, nawet takiego o przekroju 1+1, jak dalszy fragment ulicy Morwowej. Usprawniłoby to ruch i zmniejszyło korki bardziej niż budowa kolizyjnej drogi o przekroju 2+2 lub większym. Tym bardziej, że w tym miejscu wystarczy wykorzystać naturalny kształt terenu i nie trzeba by budować dla takiego wiaduktu długich najazdów. Zyskałoby nie tylko środowisko (mniej stania na światłach i bardziej płynna jazda = mniej spalin), ale też komunikacja miejska, która płynnie przejeżdżałaby przez rondo pod wiaduktem. A tak skręcające na skrzyżowaniu w lewo autobusy linii 61 będą musiały stać na światłach 2 razy.