Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rusza przetarg na przebudowę tras tramwajowych do pętli Pomorzany
Szczecin rozpisał przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu Nabrzeża Wieleckiego, Nowej, Dworcowej, Kolumba, Chmielewskiego i Smolańskiej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany. Prace potrwają około dwa lata.
Fajnie byłoby właśnie wykorzystać ten odcinek również w dół, a jeżeli nie (ktoś mi pisał, że z kątem nachylenia byłby problem), to chociażby zrobić jednokierunkowy w górę. Przykładowo dla cmentarnej i zamiast puścić ją do Filharmonii, to do Dworcowej, albo tak jak piszesz, dla nawrotki dla 3 i 6
Jak widać na mapach dostępnych pod artykułem na stronie Transportu Publicznego odcinek w dół ulicy Dworcowej przestanie istnieć po przebudowie.
Co się zaś tyczy nawrotki dla 3 i 6 to chyba nawet w sytuacjach awaryjnych nie miałoby to zbyt efektywnego zastosowania. Na Dworcowej bez sensu kończyć kurs z Pomorzan, bo pojazdy woziłyby powietrze. A w razie co Plac Tobrucki zawsze można minąć przez Wyszyńskiego i vice versa.
No i po trzecie i ostatnie, linie Cmentarne kończą na Pl. Rodła, bo to duży węzeł przesiadkowy (przede wszystkim w drodze do północnych osiedli i Polic), w związku z czym skracanie jej do Dworcowej nie byłoby korzystne w mojej ocenie. Dodatkowo trasa D15 (czy jak ją teraz nazywamy) pokryłaby się w 95% z trasą często kursującej 8.
#TramwajemPoŚwiecie