Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rusza przetarg na przebudowę tras tramwajowych do pętli Pomorzany
Szczecin rozpisał przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu Nabrzeża Wieleckiego, Nowej, Dworcowej, Kolumba, Chmielewskiego i Smolańskiej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany. Prace potrwają około dwa lata.
Zakładając przejazd od strony Wyszyńskiego (i przesiadkę na linie jadące na Prawobrzeże) wszystko jest możliwe, bo pod górkę Dworcową przejedziemy. Pytanie czy taka linia ma sens biorąc pod uwagę, że co 12 minut jest "ósemka" (nie pamiętam szczerze mówiąc, ale wydaje mi się, że na 1-go listopada jest wzmocniona). Choć przyznaję, że w takim kształcie linia ma jakiś sens bytu. Nie zapominaj jednak, że takie rozwiązania już stosowano (ostatnim razem 8 Bis w 2014 roku) i najwyraźniej linia do Placu Rodła i Dw. Niebuszewo lepiej zdała test, bo od 2015 roku dodatki cmentarne jeżdżą już tylko do Centrum.
8ka 1.11 jeździ co 6 minut, a tramwaje na odcinku plac Rodła-Gumieńce (10, D10 do Filharmonii, D15 do Niebuszewa na wspólnym odcinku) tego dnia jeżdżą też średnio co 6 minut i też się z Tobą zgadzam, że ten układ daję radę i jest lepszy. Dodatkowo D10 kursuje tylko co 24 minuty, więc to takie wzmocnienie do Dworcowej by było, że aż żadne, już lepiej, aby kursowała bez zmian do placu Rodła. Poza tym zawsze rezerwy też są kierowane od tego 2015 roku na trasę plac Rodła/Filharmonia-Gumieńce, a nie np. na Dworcową.
Wiadomo, teraz pewnie przez remonty w centrum przez najbliższe 2 lata będzie trochę to inaczej wyglądać, ale nie mniej w normalnym układzie, to po co coś zmieniać, co funkcjonuje po prostu dobrze?
Post został wyedytowany przez autora.