Forum

Koncepcje poprawy komunikacji miejskiej w obszarze Prawobrzeża oraz z Prawobrzeża do Placu Rodła-Praca inżynierska

konjo napisał(a):
Uwielbiam rozwiązanie pod tytułem: ostatnie wieczorne tramwaje dojeżdżają do Jaśminowej/Turkusowej i nie ma w co się przesiąść... :)

Nijak nie jestem w stanie odkryć zalet tej pętli dla siebie.

W takiej sytuacji warto by było pomyśleć o liniach nocnych w obrębie Prawobrzeża, bo z tym jest generalnie słabo. Takie przykładowe rozwiązania - można skomunikować ostatnie kursy tramwajów z 533 na Jaśminowej w obu kierunkach oraz z 534 na Turkusowej (wydłużony kurs z Bukowego przez Mączną).

konjo napisał(a):
Do tego dochodzi:
- linia turystyczno-krajoznawcza 84,

Muchowóz z konieczności jako uzupełnienie 65 na odcinku RUP - Jasna Osiedle. Do Jaśminowej w zupełności by wystarczył ale skrócić "niedasie" z różnych przyczyn.

konjo napisał(a):

- kursy 54/84 - a zwłaszcza 84 wydłużone do ZM to loteria czasowa...
- w kilku miejscach Prawobrzeża, mamy odjazdy wszystkich autobusów w różnych kierunkach na raz, a potem "dziury" do czekania 20 minut,

Jest jeszcze problem z przesiadkami z tramwaju na autobus. Chodzi o to, że niektóre linie autobusowe na Prawobrzeżu jadą w to samo miejsce z różnych węzłów. No i mamy loterię co wybierać, albo wcześniej ogarnąć sobie rozkład jazdy.

konjo napisał(a):

- przemianowanie przystanku Rondo Reagana -> na żądanie przy rozroście Rudzianki, gdzie kiedyś "do lasu?" utrzymywano przystanek stały,

Akurat rozwój "Rudzianki" odbywa na drugim końcu tego osiedla względem Ronda Regana, poza wybudowaniem Netto mało co powstało w tej okolicy.

konjo napisał(a):

- obsługa Majowego autobusem jest akurat na plus, ale 66 ma kolejne miejsce z korkami oraz nie da się korzystać z sieciówki na jedną linię 77/97, bo nie pokrywają się przystanki jak dawniej tj. w zakresie Bukowe-Struga,

Znam przypadki osób z Majowego, że wolą podejść sobie na Łubinową lub pętlę na Słonecznym i stamtąd przez Przelotową dojechać na Turkusową - bo szybciej. Zdarza mi się jeździć 66 przez osiedle Majowe i prawie zawsze są opóźnienia kilku minutowe.

konjo napisał(a):

- brak alternatywy dla starego 54 tj. kursującego po Walecznych/Pszennej (nowe 79 nie jest wcale fajne...)

A konkretniej? Argument, że wcale nie jest fajne to żaden argument. W zasadzie poza zmniejszoną częstotliwością jest zachowane połączenie Słoneczne - Zdroje przez Pszenną i Walecznych, a o ile dobrze kojarzę to tłumów nie było na tym odcinku nawet za czasów dawnego 54.

konjo napisał(a):

- wycięcie po okresie wakacyjnym 55

To był dopiero muchowóz! Kiepsko to funkcjonowało jak nie masz wspólnych przystanków z 65 w tym samym kierunku, a co za tym szło brak właściwego wspomagania dla ww. linii. Z resztą nowe 65 jest bardziej atrakcyjne dla mieszkańców Bukowego, bo obejmuje swym zasięgiem okolice ulic Fioletowej i Zielone Wzgórze. Mieszkańcy tamtych okolic już nie mają przymusu aby zasuwać na pieszo na pętlę przy Kolorowych Domów, a przypomnę, że jedyną alternatywą było wtedy 84 z częstotliwością 30 / 60 o ile pamięć mnie nie myli.
2