Forum

Koncepcje poprawy komunikacji miejskiej w obszarze Prawobrzeża oraz z Prawobrzeża do Placu Rodła-Praca inżynierska

333Wojtas333 napisał(a):
Muchowóz z konieczności jako uzupełnienie 65 na odcinku RUP - Jasna Osiedle. Do Jaśminowej w zupełności by wystarczył ale skrócić "niedasie" z różnych przyczyn.

Super. Tylko dzięki temu mam autobus 84, który jedzie od Turkusowej 2 km w linii prostej, kręcąc na około - tyle czasu co pospieszny do Wyszyńskiego...

Wiem, wiem mogę się przesiadać do 84 na Jaśminowej, a nie Turkusowej... (żeby nie jeżdzić kółka po Jasnej) tylko wtedy mam przystanki po dwóch różnych stronach ulicy... No i nie mam już opcji wyboru pary 54/84.

333Wojtas333 napisał(a):
Akurat rozwój "Rudzianki" odbywa na drugim końcu tego osiedla względem Ronda Regana, poza wybudowaniem Netto mało co powstało w tej okolicy.

Nie każdy z Rudzianki jedzie 54/84 z założeniem, że musi się dostać w obręb działania tych linii. Są jeszcze ludzie, którzy idą na ten przystanek, bo chcą dostać się tam gdzie dociera 66/77/97. Niby nic tam nie ma, a autobus zdaży ruszyć ze Słonecznego i pokonać tory i ktoś wciska na żądanie... Żeby była jasność: nie jest to dla mnie problem i nie cierpi moja duma, ale kiedyś w czasach przystanku stałego to na prawdę można było powiedzieć, że nic tam nie było...

333Wojtas333 napisał(a):
Znam przypadki osób z Majowego, że wolą podejść sobie na Łubinową lub pętlę na Słonecznym i stamtąd przez Przelotową dojechać na Turkusową - bo szybciej. Zdarza mi się jeździć 66 przez osiedle Majowe i prawie zawsze są opóźnienia kilku minutowe.

No są. I wyjazd ze Szczecina na kierunek Gryfino jest chyba najgorszy i najbardziej zakorkowany. Tym samym 66 jest dodatkowo narażone na opóźnienia na wyjeździe z Majowego w kierunku Podjuch. Co nie zmienia faktu, że autobus na Majowym i koło Outletu/Auchan jest potrzebny, pytanie tylko czy akurat 66 to dobra droga.

333Wojtas333 napisał(a):
A konkretniej? Argument, że wcale nie jest fajne to żaden argument. W zasadzie poza zmniejszoną częstotliwością jest zachowane połączenie Słoneczne - Zdroje przez Pszenną i Walecznych, a o ile dobrze kojarzę to tłumów nie było na tym odcinku nawet za czasów dawnego 54.

Konkretniej to:
- jadąc trasą do Słoneczenego stanowił szybką alternatywę na odcinku Jaśminowa ZUS-RR,
- zapewnia obsługę przystanku PKP Szczecin Zdroje - wersją skrócona często już niestety nie podjadę,
- zapewnia (chociaż, na około) połączenie z północną jezdnią Struga i tym samym - można podjechać bliżej CH Marcred,
- jeżdzi na części odcinku dawnego 54 tylko w dni powszednie.

Trudno powiedzieć, żeby stara wersja 54 nie cieszyła się popularnością, jak był to wtedy jedyny sensowny autobus dla Rudzianki i do Kijewa. W tych miejscach mieszka po około 3500-4500 osób i dopiero rozrost osiedla do planowanych rozmiarów zwiększy zamieszkanie. Nie spodziewajcie się, że ruch będzie taki jak w autobusach łączących Bukowe i Słoneczne, gdzie jest razem około 40000 mieszkańców.

333Wojtas333 napisał(a):
To był dopiero muchowóz! Kiepsko to funkcjonowało jak nie masz wspólnych przystanków z 65 w tym samym kierunku, a co za tym szło brak właściwego wspomagania dla ww. linii. Z resztą nowe 65 jest bardziej atrakcyjne dla mieszkańców Bukowego, bo obejmuje swym zasięgiem okolice ulic Fioletowej i Zielone Wzgórze. Mieszkańcy tamtych okolic już nie mają przymusu aby zasuwać na pieszo na pętlę przy Kolorowych Domów, a przypomnę, że jedyną alternatywą było wtedy 84 z częstotliwością 30 / 60 o ile pamięć mnie nie myli.

Jak nie mam wspólnych przystanków? Przecież 55 jeżdził przez Przelotową/Handlową/Kolorowych Domów. Z jednej strony nie dojeżdzał do Fioletowej kończąc na Bukowym, z drugiej nie obsługiwał Jasnej - reszta trasy pomiędzy jest ta sama. Zresztą w czasie 55, linia 65 jeżdziła obsługując Bukowe od strony szpitala i nowe 84 też już było... Od likwidacji 55 wzmocniono 65? Jest 20 minut jak było. Była para 54/84, 55/65 - gdzie jeden z autobusów z pary był wersją z szybką, krótką trasą, drugi z długa wersją obsługującą całą okolicę. Nie ma, trudno przeżyjemy. :)

Nie wiem czy dobrze pamiętam i nie chce mi się tego szukać w tej chwili, ale czy przypadkiem nie było tak, że 55 pojawiał się na Przelotowej/Słonecznym tuż po 65 jadącym z RUP w kierunku Turkusowej?

So never mind the darkness.