Forum

Koncepcje poprawy komunikacji miejskiej w obszarze Prawobrzeża oraz z Prawobrzeża do Placu Rodła-Praca inżynierska

konjo napisał(a):
Super. Tylko dzięki temu mam autobus 84, który jedzie od Turkusowej 2 km w linii prostej, kręcąc na około - tyle czasu co pospieszny do Wyszyńskiego...

Wiem, wiem mogę się przesiadać do 84 na Jaśminowej, a nie Turkusowej... (żeby nie jeżdzić kółka po Jasnej) tylko wtedy mam przystanki po dwóch różnych stronach ulicy... No i nie mam już opcji wyboru pary 54/84.

Właściwie to nikt nie wsiada w 84 na Turkusowej, bo ci co jadą w kierunku Kijewa to albo pójdą na 54, albo wsiądą w 84 na Jaśminowej. Jedyni pasażerowie to właściwie pojedyncze osoby, które jadą tym odcinkiem to Ci którzy korzystali / korzystają z 65, a, że akurat 84 się trafia... Wiadomo.

Powtórzę - 84 jedzie tak pokrętną trasą z braku lepszej alternatywy.

konjo napisał(a):
Tym samym 66 jest dodatkowo narażone na opóźnienia na wyjeździe z Majowego w kierunku Podjuch. Co nie zmienia faktu, że autobus na Majowym i koło Outletu/Auchan jest potrzebny, pytanie tylko czy akurat 66 to dobra droga.

66 przez Majowe to według mnie dobre rozwiązanie, inną kwestią są opóźnienia, które łapie zazwyczaj w Podjuchach. Raczej problem w tym, że 66 nie zapewnia korzystnego pod względem czasowym dojazdu mieszkańcom osiedla Majowego do SST, dlatego sporo osób woli jednak z Łubionwej 71/91. Jeżeli jest jakaś perspektywa żeby to poprawić to można wykorzystać to nieszczęsne 94. Trudno mi powiedzieć jakie jest zainteresowanie na Szymborskiej, ale zaryzykuję stwierdzenie, że gdyby 94 od Osiedla Słonecznego do przystanku Botaniczna jeździła równolegle z 66 chętnych byłoby więcej.

konjo napisał(a):
Jak nie mam wspólnych przystanków? Przecież 55 jeżdził przez Przelotową/Handlową/Kolorowych Domów. Z jednej strony nie dojeżdzał do Fioletowej kończąc na Bukowym, z drugiej nie obsługiwał Jasnej - reszta trasy pomiędzy jest ta sama. Zresztą w czasie 55, linia 65 jeżdziła obsługując Bukowe od strony szpitala i nowe 84 też już było... Od likwidacji 55 wzmocniono 65? Jest 20 minut jak było. Była para 54/84, 55/65 - gdzie jeden z autobusów z pary był wersją z szybką, krótką trasą, drugi z długa wersją obsługującą całą okolicę. Nie ma, trudno przeżyjemy. :)

Nie wiem czy dobrze pamiętam i nie chce mi się tego szukać w tej chwili, ale czy przypadkiem nie było tak, że 55 pojawiał się na Przelotowej/Słonecznym tuż po 65 jadącym z RUP w kierunku Turkusowej?

Przeczytaj jeszcze raz co wcześniej napisałem. Brak wspólnych przystanków 55/65 w tym samym kierunku. Jak ktoś chciał jechać do Turkusowej z Bukowego to miał do wyboru albo czekać na przystanku obok kas na 65, albo na peronie zewnętrznym pętli gdzie swój przystanek miało 55. Tak samo w kierunku Słonecznego i Jasnej - większość trasy się pokrywała, a odjazdy miałeś z dwóch różnych przystanków. Kolejna sytuacja - wsiadanie na Turkusowej. Ci co jechali na Bukowe wysiadali z tramwaju na przystanku przy Selgrosie, bo stamtąd mieli 65, które obejmuje prawie całe Bukowe, o czym wcześniej wspomniałem. Na 55 prawie nikt nie szedł. Jeździłem od czasu do czasu 55 na zasadzie "bo się trafiło" - prawie zawsze puste, tylko jakieś pojedyncze kursy rano liczyły około 10 osób.
Post został wyedytowany przez autora.