Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Moderusy
wysłane przez Luke_Police 163
Poza tym dzisiejsze pojazdy szynowe są tak napakowane elektryką i elektroniką, że kwestia wystąpienia usterki, awarii lub błędów jest wielce prawdopodobna. O czynnościach przeglądowych to co niektórzy pewnie w ogóle nie słyszeli.
Coś w tym jest. Problem polega na tym, że zaplecze techniczne zajezdni tramwajowych to w dużej mierze prości ludzie, dla których technika styczników, przekaźników i rozrusznik oporowy (105N/Na) to już był wystarczający stopień komplikacji. Pojawienie się wagonów tyrystorowych już było pewnym skokiem techniki dla wielu osób trudnym do ogarnięcia, natomiast pójście w magistrale CAN, MUX-y, DeMUX-y i inne takie rozwiązania techniki cyfrowej to już jest kosmos jeśli chodzi o tramwaj. O ile w autobusie tego rodzaju przejście z generacji kablowych na MUX-owe wydawało się jeszcze zasadne z uwagi na dążenie do obniżenia tonażu pojazdu (mniej przewodów = mniejsza masa pojazdu), to w tramwaju ma to mniejsze znaczenie, a możliwość wystąpienia przepięć ze strony napięcia sieci stwarza ryzyko trudnych do samodzielnej naprawy przepięć po niskonapięciowej stronie.
Technik serwisu :)