Kanarek napisał(a):
Podaj choć jeden racjonalny powód, który przemawiałby za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych. Naprawdę mnie to ciekawi.

Ponieważ, eNki jako holowniki są już dość stare i nie wystarczające wagowo do holowania cięższych tramwajów i składów...
A taki niskopodłogowy holownik ma swoje zalety:
- jest niskopodłogowy, więc łatwiej jest wchodzić/wychodzić z holownika z ciężkimi narzędziami
- jest nowocześniejszy, a zarazem młodszy, co pozwala na odmłodzenie taboru gospodarczego
- ma większy potencjał wagowy do holowania cięższych tramwajów i składów
- jest tańszy w utrzymaniu, ponieważ jest więcej dostępnych i tańszych części zamiennych do jego, zamiast szukać już tak naprawdę trudno dostępnych i droższych części zamiennych do starszego holownika. (Więc bez sensu zajezdnia będzie wydawała i marnowała pieniądze na naprawę i tak już nieopłacalnego starego holownika eNki, zamiast na kupno nowych tramwajów).

O to moje podstawy i argumenty, które przemawiają za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych.