Forum

Nowe linie 90 i 95

1 kwietnia uruchomione zostaną nowe linie autobusowe – 90 i 95.

wysłane przez Waszka 80

Nowe linie mają za zadanie obsłużyć rejony Śródmieścia, które do tej pory były niemalże pozbawione komunikacji miejskiej. Takie przynajmniej było ich założenie, jednak w rzeczywistości ogromna część trasy pokrywa się z liniami tramwajowymi.

Odcinek od placu Zawiszy do placu Grunwaldzkiego (a właściwie nawet do Felczaka) to dublowanie przedremontowej trasy "jedynki" (no może z taką zmianą, że jedziemy na skróty przez plac Lotników, zamiast przez Filharmonię). Zaś z drugiej strony, od Narutowicza do placu Szarych Szeregów (na upartego nawet do placu Grunwaldzkiego) nowe linie jeżdżą tą samą trasą co "jedenastka" i "dwunastka".

No dobrze. Pozostały zatem dwa miejsca, do których dojedziemy nowymi liniami. Okolice Urzędu Miasta i Wąskiej oraz ulica Narutowicza i te przylegające do niej. Przejrzyjmy się najpierw pierwszemu rejonowi.

Urząd Miasta. Linie autobusowe 70 i 87, ta druga z częstotliwością 20 minut przez cały dzień, a 70 co 20-40 minut od szczytu porannego do popołudniowego. Obie przejeżdżają przez najważniejsze węzły przesiadkowe, 87 przez Kołłątaja, plac Szarych Szeregów i Bramę Portową, a 70 przez plac Rodła i Wyszyńskiego. Skoro mamy takie możliwości, żeby z Urzędu Miasta, z maksymalnie jedną przesiadką dojechać do każdego miejsca w centrum, następna linia nie jest tam potrzebna. W tej okolicy mamy jeszcze ulicę Śląską i Wąską. Racja - w tym dokładnym miejscu nie było wcześniej komunikacji miejskiej. Jednak na skrzyżowaniu Wąskiej i Felczaka mamy przystanek linii 87, a w pobliżu przystanki tramwajowe Odzieżowa, Rayskiego i Plac Grunwaldzki. Jeżeli to okazałoby się jednak niewystarczające zawsze można zmodyfikować trasę linii 70, tak aby od Urzędu Miasta do Placu Grunwaldzkiego jeździła ulicą Wąską i Śląską, zamiast aleją Jana Pawła II, na której i tak nie ma przystanków.

Drugie miejsce to ulica Narutowicza - i tutaj rzeczywiście wcześniej był problem. Przy Placu Dziecka wsiada mnóstwo młodzieży, w końcu w pobliżu są aż trzy szkoły średnie. Chcą dojechać do węzła przesiadkowego, żeby stamtąd móc kontynuować swoją podróż do bardziej odległych dzielnic Szczecina. Na 90 nie ma co czekać - na Owocowej jest końcowy i autobus będzie stał, więc szybciej już będzie podejść do placu Zawiszy. No to zostaje 95. Jeżeli zaraz ma przyjechać to super, podjedzie się dwa przystanki do placu Kościuszki. A co jak przed chwilą jechała? No to na nogach do przystanku Narutowicza, przecież za te 15 minut będziemy już jechać tramwajem.

Po co piszę tą wypowiedź? Aby pokazać nonsens tych dwóch nowych linii. Okolice Wałów Chrobrego wciąż nie posiadają odpowiedniej komunikacji miejskiej. Przystanki są w złych miejscach, a “siedemdziesiątka” jeździ rzadko. Dodatkowo, parking pod Trasą Zamkową będzie płatny od 1 kwietnia, a chyba właśnie z tego powodu powstają te dwie nowe linie - żeby zrekompensować podwyższenie cen biletów parkingowych.

W związku z powyższym przygotowałem moją koncepcję linii, która według mnie byłaby o wiele bardziej efektywna. Jej trasa jest następująca:

Osiedle Akademickie - Ku Słońcu - Piastów - Narutowicza - 3 Maja - Owocowa - Nabrzeże Wieleckie - Admiralska - Jarowita - Zygmunta Starego (powrót: Małopolska - Jarowita - Zygmunta Starego - Wały Chrobrego - Komandorska) - Matejki - Piłsudskiego - Śląska - Wąska - Felczaka (powrót: Niedziałkowskiego) - Urząd Miasta.

Mapa z trasą

Dzięki takiemu rozwiązaniu, trasa nie będzie okrężna, więc nie będzie irytujących dla pasażerów przerw, będzie więcej możliwości przesiadki (Osiedle Akademickie, Narutowicza, Dworzec Główny, Wyszyńskiego, Plac Rodła, Urząd Miasta), a linię 70 będzie można skrócić do dworca lub Potulickiej (obecnie przez jej za długą trasę jeździ wiecznie opóźniona, co najbardziej odbija się na mieszkańcach wiosek w gminie Kołbaskowo, którzy nie dość, że mają autobus bardzo rzadko, to jeszcze nie mają pewności że przyjedzie na czas).

Jeżeli częstotliwość takiej linii również będzie wynosiła 15 minut, (a skoro 90 i 95 będą obsługiwały razem cztery pojazdy, nie powinno być z tym problemu), jestem przekonany, że ilość pasażerów będzie o wiele wyższa niż w przypadku obecnej trasy linii 90 i 95.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.
4
Nowe linie 90 i 95 · 3 lata temu · Kawoszek
Re: Nowe linie 90 i 95 · 3 lata temu · MQ
Re: Nowe linie 90 i 95 · 3 lata temu · bartez
Re: Nowe linie 90 i 95 · 3 lata temu · Kawoszek
Numer · 3 lata temu · pioko17
Re: Numer · 3 lata temu · fan004
Re: Numer · 3 lata temu · MlodyS53
Re: Numer · 3 lata temu · fan004
Re: Numer · 3 lata temu · pioko17
Re: Numer · 3 lata temu · fan004
Re: Numer · 3 lata temu · Tramwajarz
Re: Numer · 3 lata temu · bartez
Re: Numer [OT] · 3 lata temu · fan004
Re: Numer · 3 lata temu · fan004
Re: Numer · 3 lata temu · Kostek
Re: Numer · 3 lata temu · Kacper
Re: Numer · 3 lata temu · pioko17
Re: Numer · 3 lata temu · bartez
Przystanki · 3 lata temu · Kostek
Re: Przystanki · 3 lata temu · janek12345
Re: Przystanki · 3 lata temu · fan004
Re: Przystanki · 3 lata temu · janek12345
Re: Przystanki · 3 lata temu · lukaszenko
Re: Przystanki · 3 lata temu · bartez
Re: Przystanki · 3 lata temu · Wojtek
Re: Przystanki · 3 lata temu · t105n 
Re: Przystanki · 3 lata temu · fan004
Re: Przystanki · 3 lata temu · MlodyS53
Re: Przystanki · 3 lata temu · janek12345
Re: Przystanki · 3 lata temu · bartez
Re: Przystanki · 3 lata temu · Kacper
Re: Przystanki · 3 lata temu · Kostek
Re: Przystanki · 3 lata temu · lukaszenko
Re: Przystanki · 3 lata temu · bartez
Re: Przystanki · 3 lata temu · Michal
Re: Przystanki · 3 lata temu · fan004
Re: Przystanki · 3 lata temu · Michal
Re: Przystanki · 3 lata temu · fan004
Re: Przystanki · 3 lata temu · Kacper
Re: Przystanki · 3 lata temu · fan004
Re: Przystanki · 3 lata temu · bartez
Re: Przystanki · 3 lata temu · fan004
Re: Przystanki · 3 lata temu · bartez
Re: Przystanki · 3 lata temu · stochu
Re: Przystanki · 3 lata temu · bartez
SPAK · 3 lata temu · arko5
Re: SPAK · 3 lata temu · bartez
Re: SPAK · 3 lata temu · AutobusemxSzczecin
Re: SPAK · 3 lata temu · bartez
Re: SPAK · 3 lata temu · Michal
Re: SPAK · 3 lata temu · maciekos95
Trasy nowych linii · 3 lata temu · Waszka
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Kanarek
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Ferrix
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Wojtek
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · MQ
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · mch1209
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Kanarek
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Kostek
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Kanarek
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Kostek
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · MlodyS53
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Michal
Re: Trasy nowych linii · 3 lata temu · Kostek