Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zmiany na liniach pospiesznych, tramwajowych i linii 65
Dawniej tramwaj do Basenu Górniczego dojeżdżał co 3 minuty w szczycie, a mimo tego funkcjonowały z powodzeniem linie A, B, C, D, E, G...
Prawobrzeże to nie tylko Bukowe, Słoneczne i Dąbie. To jeszcze inne osiedla, tj. Kijewo, Płonia, Zdunowo, Wielgowo, do których pośpiech jeździ tylko w szczycie lub przejeżdża bokiem.
Ja wiem, że tramwaj jest bardziej pojemny od autobusu, ale wyraźnie widać odpływ ludzi ze zbiorkomu do komunikacji indywidualnej, również po ruchu na ulicach to widać.
Samochód kosztuje. Jego utrzymanie również. W połowie 2019 roku szukałem używanych samochodów i już wtedy ceny były dość wysokie. Obecna inflacja wcale w tym nie pomaga. W przyszłości będą pewnie naciski... okej, politykę odstawmy na bok. Nie każdy ma prawo jazdy. Nie każdy może je mieć z uwagi na przeciwskazania medyczne. Chciałem napisać, że przytaczanie oczywistych faktów bez jakiś propozycji zmiany sytuacji niewiele wnosi do dyskusji, ale to nie będzie miało tu zastosowania, bo te plany cięć komunikacji na Prawobrzeżu to wręcz antyreklama zbiorkomu. Mnie te zmiany wręcz przerażają... Dobrze chociaż, że od miesiąca w tym „nie-Szczecinie” śmigają hulajnogi elektryczne na minuty.
Do tego dokłada się fakt, że obecnie do centrum Szczecina samochodami dojeżdżają ludzie z innych gmin, którzy dawniej regularnie korzystali z połączeń PKS (i autobusów firm prywatnych), których dziś już nie ma lub kursują dużo rzadziej.
Do tej obserwacji raczej się nie odniosę poza tym, że samochody na tablicach ZGL, ZGR, ZPY, czy ZST to dla mnie widok powszechny w „mieście” od wielu lat.