Forum

Styczniowe zmiany w rozkładach jazdy

1 stycznia wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii 57, 70, 81, 82, 83, 88, 90, 904 i 908.

wysłane przez mch1209 0

bartez napisał(a):
Dalej brakuje jakiegoś połączenia od strony Polic/Warszewa/Niebuszewa/Arkońskiego. Z moich obserwacji wynika, że dużo samochodów codziennie rano dojeżdża od tamtej strony.

Z liniami od strony północnej ogólnie jest taki problem, że na Kołłątaja/Placu Rodła stoi jakiś niewidoczny mur i poza 87 żadna linia nie wjeżdża głębiej w śródmieście, podczas gdy linie z zachodu (61, 75, 86) przecinają prawie całe centrum. Gdy jeździło 90/95, można było z nich przesiąść się na aż jedną (!) z około piętnastu linii kursujących na północ (z resztą w niepełnym rozkładzie, szczytowe 87 kończy na Kołłątaja). Teraz przynajmniej będzie możliwość przesiadki na Placu Żołnierza, po remontach być może na Placu Rodła. Tylko czy to wystarczy?

Kiedyś na forum przedstawiłem propozycję wydłużenia niektórych linii, aby lepiej obsłużyć śródmieście. Wśród nich była linia 86, która miałaby dojeżdżać w rejon Wałów, następnie przez Starzyńskiego i Parkową do węzła Sczanieckiej, a dalej ewentualnie do Dworca Niebuszewo przez Cyryla i Metodego. Może zamiast robić kieszeniówki, lepiej powiększyć obwód 70/90 poprzez poprowadzenie trasy tymi ulicami? Trasa by się wydłużyła o ok. 3 km, ale zyskujemy wygodne przesiadki na Sczanieckiej i Niemcewicza - czyli przyzwoity dojazd z północy w rejony "urzędowe", rejon Parkowej w końcu by miał połączenie z Bramą Portową, Osiedle Piastowskie też dostanie coś więcej niż obowiązkowa przesiadka na Kołłątaja z 57/63 na tramwaj, a do szkół w rejonie Unisławy ułatwiony będzie dojazd z praktycznie każdej strony miasta. 70/90 funkcjonowałaby jako "ring" spinający wszystkie linie, które rozchodzą się promieniście z centrum miasta, trasa proponowana przez ZDiTM niestety zbytnio pomija północne połączenia żeby pełnić funkcje takiego "ringu". Poniżej cała proponowana trasa na mapie z zaznaczonymi kierunkami dalszej podróży przy jednej przesiadce poza śródmieściem - w takim zasięgu jest prawie całe lewobrzeże.

https://imgur.com/a/ZV9hAiC

Oczywiście znam ciężką sytuację finansową KM, ale mimo wszystko trzeba ją dalej udoskonalać, a jak znajdzie się dobry pomysł (jeśli w ogóle jest dobry, chciałbym poznać waszą opinię czy to ma sens ;P) to pieniądze też się znajdą.

To tyle, wesołych świąt!
4
Zmiana trasy linii 242 · 2 lata temu · stochu
Re: Zmiana trasy linii 242 · 2 lata temu · mch1209
Zmiana na 70 · 2 lata temu · SOLARIS1850