Forum

Rezerwowo na 63 – dzień kolejny

Dzisiaj na 63/6 kursuje Solaris Urbino 18 2055, natomiast 63/3 jest obsługiwane przez Solarisa Urbino 18 2065, a na brygadzie 5 kursuje Solaris Urbino 12 2013.

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):
Prędkość, o której mówisz, w przypadku SPPK zauważalnie spadła wraz z wprowadzeniem ruchu wahadłowego w Przęsocinie

To tak nie działa, to nie jest prędkość eksploatacyjna. Prędkość dla linii liczy się jako sumaryczną pracę przewozową wszystkich brygad (wozokm) podzieloną przez sumaryczny czas pracy wszystkich brygad. Ruch wahadłowy w Przęsocinie nie jest uwzględniony w rozkładzie jazdy, więc nie wpływa na prędkość eksploatacyjną. Na prędkość eksploatacyjną nie wpływają również dodatkowe przystanki, jeśli czas pracy na linii nie zmienia się.

Zgoda jedynie co do wpływu przebudowy placu Rodła na prędkość linii 107 ze względu na dodatkowy autobus. Ale tu już o wiele lepiej nie będzie ze względu na to, że stara trasa już nigdy nie wróci.

Prędkość eksploatacyjna to wskaźnik, który pozwala oszacować, jak linia na siebie „zarabia”. Im wyższa, tym bardziej efektywna dla przewoźnika, bo oznacza to, że kierowcy przejeżdżają więcej kilometrów w krótszym czasie. Przewoźnik dostaje zapłatę za kilometry, ale kierowcom płaci za godziny, stąd ma to znaczenie i stąd nierzadkie parcie na żyłowanie rozkładów kosztem przerw dla kierowców.
1