Forum

Autobusowa rewolucja w gminie Dobra

wysłane przez Waszka 80

No i super. Najbardziej cieszą wyższe częstotliwości kursowania w szczycie, ciekawy jestem jak to się odbije na ilość pasażerów. Zdecydowanie na plus brak konieczności przesiadki 122 <=> 74/105 na Bezrzeczu, która do tej pory była bardzo uciążliwa, bo nie było w rozkładzie żadnych skomunikowań (co było główną przyczyną słabej popularności 122).

Dziwi kursowanie 222 co godzinę przez cały dzień nawet w weekend. Wąwelnica i Redlica raczej nie potrzebują takiej częstotliwości, a Kościno mimo wszystko wolałoby mieć bezpośrednie połączenie z Gumieńcami niż z Krzekowem. Tym bardziej, że poza godzinami szczytu, a już szczególnie w dni wolne od pracy do Lubieszyna jeżdżą po 2/3 osoby, więc puszczenie 226 do Kościna byłoby bardziej korzystne (tym bardziej że teraz w Lubieszynie jest dodatkowo 223).

W sprawie 223 - fantastycznie, że Dobra otrzymała połączenie do trzeciego już węzła przesiadkowego (Krzekowo, Głębokie, teraz Gumieńce) ciekawy jestem jednak jakie będzie obłożenie przegubowców od Dobra do Stolca. W chwili obecnej, w godzinach szczytu solówka na 123 odjeżdża z Dobrej prawie pełna, a pustoszeje właściwie dopiero w Łęgach. Może bezpośrednie połączenie z Gumieńcami, a dodatkowo puszczenie linii przez Sportową w Dobrej spowoduje zwiększoną ilość pasażerów i przegubowiec faktycznie będzie odpowiedni na tę linię?

Teraz przychodząc może do wad - niepoważne, że północy Mierzyn (obszar wokół ulic Nasiennej i Topolowej) znów został jakimś cudem pominięty i nadal w ciągu całego dnia będzie miał 10 kursów 222/227 do szkoły w Mierzynie, i to tylko w dni szkolne. Z kolei dla porównania południowy Mierzyn (zamieszkany przez podobną ilość mieszkańców) będzie miał 224 co pół godziny w szczycie. Rozwiązaniem tego problemu powinno być przedłużenie linii 227 na stałe do Gumieniec (ulicą Nasienną, Topolową, Welecką). Wówczas mamy idealną linię dowożącą do tramwaju, mającą obie krańcówki na węźle przesiadkowym, oczywiście dodatkowo przejeżdżającą przez Wernyhory i Zakłady Piekarnicze (cenna przesiadka z 86, szczególnie teraz, w dobie remontów i trasy objazdowej "piątki").

Jeszcze jedna sprawa, która nie daje mi spokoju. Do tej pory, w godzinach szczytu 108 kursowało co 24 minuty, teoretycznie w celu skomunikowania z tramwajem na Gumieńcach. Teraz, na tej trasie częstotliwość w szczycie będzie wyniosła co 20 minut (223/226), co teoretycznie uniemożliwia sprawną przesiadkę, jednak opóźnienia na liniach i wysoka częstotliwość kursowania tramwajów na Gumieńcach sprawi, że w praktyce nie będzie żadnej różnicy. Inaczej jednak wygląda sprawa wieczorem. Tramwaj linii 8 kursuje co 20 minut, a 223 jaki i 226 co godzinę, kursując naprzemiennie. W kierunku Gumieniec nie ma z tym problemu. 226 przyjeżdża na Gumieńce X:36, a 223 X:56. Takt 20-40-20 może i jest dość dziwny, ale dzięki temu nie ma problemu z przesiadką. Z kolei w przeciwnym kierunku, 223 odjeżdża z Gumieniec X:06, zaś 226 X:38. Daje nam to tylko minutę na przesiadkę z 8 do 226, ale aż 9 minut z 8 do 223. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego tutaj również nie mogło być taktu 20-40-20, aby umożliwić sprawną przesiadkę? Jakie jest za tym rozumowanie?

@opowiesciwobiektywie
6
Ukryte cięcia · 1 rok temu · end
Re: Ukryte cięcia · 1 rok temu · Kacpi
Re: Ukryte cięcia · 1 rok temu · t105n 
tabor na linii 223 · 1 rok temu · Danix777
Re: tabor na linii 223 · 1 rok temu · MQ
Re: tabor na linii 223 · 1 rok temu · Luke_Police 
Re: tabor na linii 223 · 1 rok temu · Mareczek
Re: tabor na linii 223 · 1 rok temu · MQ
Re: tabor na linii 223 · 1 rok temu · Ronaldinho
Re: tabor na linii 223 · 1 rok temu · MlodyS53
Kiedy następne zmiany? · 1 rok temu · RadzioNBSZ
Autobusowa rewolucja w gminie Dobra · 1 rok temu · Waszka