Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Autobusowa rewolucja w gminie Dobra
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Autobusowa rewolucja w gminie Dobra
- tabor na linii 223
wysłane przez MQ ?
Dziwi kursowanie 222 co godzinę przez cały dzień nawet w weekend. Wąwelnica i Redlica raczej nie potrzebują takiej częstotliwości, a Kościno mimo wszystko wolałoby mieć bezpośrednie połączenie z Gumieńcami niż z Krzekowem. Tym bardziej, że poza godzinami szczytu, a już szczególnie w dni wolne od pracy do Lubieszyna jeżdżą po 2/3 osoby, więc puszczenie 226 do Kościna byłoby bardziej korzystne (tym bardziej że teraz w Lubieszynie jest dodatkowo 223).
O przyjęte założenia dotyczące tras i częstotliwości należałoby zapytać w gminie Dobra.
Inaczej jednak wygląda sprawa wieczorem. Tramwaj linii 8 kursuje co 20 minut, a 223 jaki i 226 co godzinę, kursując naprzemiennie. W kierunku Gumieniec nie ma z tym problemu. 226 przyjeżdża na Gumieńce X:36, a 223 X:56. Takt 20-40-20 może i jest dość dziwny, ale dzięki temu nie ma problemu z przesiadką. Z kolei w przeciwnym kierunku, 223 odjeżdża z Gumieniec X:06, zaś 226 X:38. Daje nam to tylko minutę na przesiadkę z 8 do 226, ale aż 9 minut z 8 do 223. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego tutaj również nie mogło być taktu 20-40-20, aby umożliwić sprawną przesiadkę? Jakie jest za tym rozumowanie?
Rozkład 223 jest mocno uzależniony od swojego obiegu. Postój na rondzie w Dobrej dla kursów skróconych jest zerowy, a na Gumieńcach wynosi ok. 10 minut, więc nie ma dużego pola manewru. Dodatkowo w Dołujach zapewniona jest przesiadka 223->222 w kierunku Kościna, co de facto wyklucza możliwość przesunięcia 223 w którąkolwiek stronę (a 222 jest nieruszalne ze względu na układ 222+225+227 na Modrej). W tym wszystkim pałęta się jeszcze 224, które jest trudne do koordynacji z czymkolwiek ze względu na wymuszony zerowy postój w Mierzynie.
Wykres ruchu