Forum

Jak może się rozwinąć sieć tramwajowa w Szczecinie?

wysłane przez Luke_Police  163

Waszka napisał(a):
Już pomijam kwestię pojemności pojazdów, o której wspomniałeś, która też jest bardzo istotna. Szczególnie przy obecnych brakach kadrowych, które zdaje się, że będą się tylko pogłębiać.

Braki kadrowe to nie jest problem, który pojawił się nagle. To jest zjawisko, które narasta od lat, spowodowane ciągłym zaniedbywaniem kwestii wysokości płac pracowników. Już w latach 2015-2016 występowały braki pociągów tramwajowych na liniach. Stosowne liczby - ilu tramwajów brakuje na poszczególnych liniach - były wówczas regularnie podawane w lokalnym radiu. Jednak wówczas była to sytuacja sezonowa, nasilająca się w przypadku okresów urlopowych, a także po wynagrodzeniach za miesiąc kończący kwartał, kiedy niezadowoleni pracownicy z faktu nieotrzymania premii kwartalnej masowo 'chorowali'. Ostatnie lata nasiliły problem z uwagi na pandemię, galopującą inflację, a także ogólny niedobór pracowników na rynku pracy we wszystkich branżach. Należy zauważyć, że obecne uruchomienie tramwajów jest i tak mniejsze niż powinno być z uwagi na przeprowadzane remonty infrastruktury. Nie ma linii 4, linie 3 i 6 kursują na skróconych trasach, a 12 tylko w godzinach szczytu. Powinno to dać do myślenia osobom odpowiedzialnym za komunikację miejską, co będzie, kiedy remonty oraz rozbudowy (Szafera-Krzekowo) się zakończą. Nie można opierać szkieletu komunikacji miejskiej w centrum na liniach kursujących z nieatrakcyjną częstotliwością (a ta nie ma szans być zachowana na obecnym poziomie przy pogłębiających się brakach kadrowych).

Analogiczna sytuacja występuje w spółkach autobusowych, gdzie braki kierowców i autobusów na liniach są już codziennością. Brak reakcji na tę sytuację ze strony włodarzy miasta zniechęca kolejnych ludzi do pracy, więc nie widzę szans, aby coś mogło się poprawić.

Technik serwisu :)
10