Forum

Jak może się rozwinąć sieć tramwajowa w Szczecinie?

Kostek napisał(a):
Tylko nadmienię, że takich odcinków nie buduje się tylko i wyłącznie aby puszczać tam coś liniowo, ale aby był to rezerwowy odcinek w razie gdy coś się stanie na głównej trasie lub żeby kursy wyjazdowe/zjazdowe miały krótszy dojazd. Już niejednokrotnie były stłuczki z tramwajem przy lewoskręcie w ul. Celną i brak możliwości ominięcia zdarzenia. Jeżeli coś stałoby się na trasie SST, to 2, 7 i 8 mogłyby skręcić w lewo na nowym rondzie, przejechać przez Most Kłodny i wrócić na Wyszyńskiego. Zjazd linii 2 z Turkusowej do zajezdni Golęcin również byłby sprawniejszy jadąc przez nowy most.

Oczywiście, ogólnie to co piszesz to prawda, ale w tym wypadku mowa o kilkusetmetrowym odcinku linii tramwajowej, która ma łącznie 8 km długości. O jakim prawdopodobieństwie więc tu mowa? Zapewnienie możliwości objazdu dla tak krótkiego odcinka nie może uzasadniać budowy tej linii w tak ograniczonym kształcie. Podobnie jak coś się stanie, to możliwość zawrotki zawsze istnieje tak jak teraz przez Dworcową.
Pamiętam jak na tym i na innych forach były głosy krytykujące budowę tramwaju na Arkońskiej argumentując to tym, że priorytety miasta powinny być inne. Czy z tą inwestycją pozbawioną odcinka do Bramy Królewskiej nie jest podobnie? Albo nawet gorzej, bo Arkońska zapewnia chociaż alternatywny dojazd do największej zajezdni w mieście.
2