Forum

Nie ma po czym jechać

Dziś około godziny 13:45 nieopodal skrzyżowania ulic Piłsudskiego i Mazurskiej doszło do zatrzymania ruchu tramwajowego w kierunku placu Rodła. Przyczyną był około 25-cm ukruszony fragment prawej szyny. Pierwszy w zatrzymaniu stanął wagon Moderus Beta MF15AC 602 (12/3). Po interwencji pogotowia torowego i ponad półgodzinnej przerwie ruch tramwajów linii 1, 5, 9, 11 i 12 wznowiono. 

wysłane przez ricardo78 0

lhb178 napisał(a):
Moja pomoc naukowa podpowiada:

4 dzień powszedni od 26.06.92
TW-I – 1, 2a, 4a, 5
TW-II – 1a, 2, 3, 3a, 4

5 jw.
TW-I – 1a, 3, 5
TW-II – 1, 2, 3a, 4, 4a

Cały pakiet zmian związany był z synchronizacją sieci do częstotliwości 6/12/18, nie pamiętam tylko czy wszystkie zmiany weszły jednocześnie 1.09.92.

No i teraz wszystko wiemy wyjaśniła się sprawa. Jednak przewaga "Muzeum techniki";) Nie zauważyłem(mieszkałem wtedy na Niebuszewie) tych innych brygad na mieście,bo po prostu mnie tam nie było w centrum.

Co do częstotliwości to wtedy nie interesowałem się tym wogóle. Interesowały mnie manewry na zajezdniach a z racji fotograficznej pamięci numery same weszły mi do głowy.Pamiętam,że kiedyś poszedłem oglądać manewry zjazdowych krótkich na Pogodnie i bardzo mi się nie podobało.Hałas przetwornicy wirowej i jakoś tak....nie bardzo. Na Golęcin miałem za daleko(ale też bywałem) i na Niemierzynie prawie co dzień po południu na zjazdy(w wakacje nieraz rano na wyjazdy lub na wyjazdy krótkich).N-ka to był tramwaj z duszą.Zawarczał przy ruszaniu,pobujał się,rzuciło nim,nie raz na łączniku stanął gdy wjeżdżał zbyt wolno,aż zwrotnikiem podważano koła na wózku by go przesunąć...Na mijance przed zajezdnią nieraz zeskoczył z iglicy z trzaskiem,bo było pełno piachu...i doczepa jedzie po bruku aż zwrotnicza gwizdnie.I wrzaski zwrotniczych do motorniczych przy rozpinaniu składu przed wjazdem o pantografie:ŚCIĄGNĄĆ!!! a po rozpięciu PUŚCIĆ!!! Nieraz przy bardzo wolnej jeździe gdy N-ka wjeżdzała od basenu ppoż(kierunek Las) tyłem(jadąc z miasta) i przejeżdżała na tor wyjazdowy w kierunku Krasińskiego(wysokość kanału nr.2)słychać było pracę silników.Miało to coś w sobie.Szkoda że nie zabierałem wtedy ze sobą aparatu ale na kliszę z kieszonkowego za bardzo nie było mnie stać,były drogie. Byłoby tu sporo różnych ciekawostek,wykolejeń na Niemierzynie podczas manewrów nie zliczę ile widziałem.

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
Post został wyedytowany przez autora.
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · t105n 
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · N236
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · N236
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · ricardo78
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · N236
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · t105n 
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · N236
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · N236
Re: Nie ma po czym jechać · 1 rok temu · Pepe
Odbiegamy...... · 1 rok temu · ricardo78