Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zmiany na Pomorzanach i Krzekowie
W związku z przejściem do kolejnego etapu prac przy przebudowie ulicy Kolumba i alei Powstańców Wlkp. oraz udostępnieniem ulicy Sosabowskiego dla ruchu tramwajów 29 czerwca i 1 lipca wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
wysłane przez
pioko17
38
Co prawda trasy 5 i 7 są już znane od jakiegoś czasu, ale brakuje mi tutaj bardzo jakiegoś bezpośredniego połączenia ulicy Żołnierskiej z aleją Wojska Polskiego. Ciekawi mnie, czy przy lepszej kondycji finansowej i kadrowej miasta planowane jest wydłużenie jednej z linii. Tylko tutaj się pojawia pytanie, gdzie ją puścić, bo trzy linie do Głębokiego ani tym bardziej do Lasu Arkońskiego nie są potrzebne, a zawracanie na terenie Zajezdni Pogodno od strony ronda Olszewskiego problematyczne (trzeba przejechać przez jeden z torów w hali, lub trójkątować przed zajezdnią).
Może rozwiązaniem byłaby linia okrężna wzorem wrocławskiej 0? Wymagałoby to jednak większej reorganizacji siatki linii tramwajowych w mieście. Przykładowo:
3 Pomorzany - Las Arkoński (- Głębokie): przejęcie od 10 kursów do Głębokiego
5 Stocznia Szczecińska - Plac Rodła - Brama Portowa - Gumieńce: przejęcie połączenia Gumieniec z placem Rodła od linii 10
7 Turkusowa - Brama Portowa - Plac Rodła - Jagiellońska - Zawadzkiego: przejęcie od 5 połączenia Krzekowa z placem Rodła, dodatkowo zyskujemy potrzebne wzmocnienie połączenia placu Rodła z Prawobrzeżem
10/20 linia okrężna: Zawadzkiego - Krzekowo - Turzyn - Brama Portowa - Plac Rodła - Las Arkoński - Zawadzkiego: przejęcie połączeń Zawadzkiego z Kołłątaja od 3, Krzekowa z Turzynem od 7, nowe połączenia bezpośrednie - miejsce odbywania postoju wyrównawczego do przemyślenia.
Jedyne, co tracimy w tym układzie, to połączenie Prawobrzeża z Turzynem, ale nie jest ono aż tak istotne i może zostać obsłużone przez linię 8 z przystanku Sikorskiego. Oczywiście wszystko musiałoby zostać zbadane pod kątem koordynacji rozkładów pomiędzy liniami.
Może rozwiązaniem byłaby linia okrężna wzorem wrocławskiej 0? Wymagałoby to jednak większej reorganizacji siatki linii tramwajowych w mieście. Przykładowo:
3 Pomorzany - Las Arkoński (- Głębokie): przejęcie od 10 kursów do Głębokiego
5 Stocznia Szczecińska - Plac Rodła - Brama Portowa - Gumieńce: przejęcie połączenia Gumieniec z placem Rodła od linii 10
7 Turkusowa - Brama Portowa - Plac Rodła - Jagiellońska - Zawadzkiego: przejęcie od 5 połączenia Krzekowa z placem Rodła, dodatkowo zyskujemy potrzebne wzmocnienie połączenia placu Rodła z Prawobrzeżem
10/20 linia okrężna: Zawadzkiego - Krzekowo - Turzyn - Brama Portowa - Plac Rodła - Las Arkoński - Zawadzkiego: przejęcie połączeń Zawadzkiego z Kołłątaja od 3, Krzekowa z Turzynem od 7, nowe połączenia bezpośrednie - miejsce odbywania postoju wyrównawczego do przemyślenia.
Jedyne, co tracimy w tym układzie, to połączenie Prawobrzeża z Turzynem, ale nie jest ono aż tak istotne i może zostać obsłużone przez linię 8 z przystanku Sikorskiego. Oczywiście wszystko musiałoby zostać zbadane pod kątem koordynacji rozkładów pomiędzy liniami.