Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zmiany na Pomorzanach i Krzekowie
W związku z przejściem do kolejnego etapu prac przy przebudowie ulicy Kolumba i alei Powstańców Wlkp. oraz udostępnieniem ulicy Sosabowskiego dla ruchu tramwajów 29 czerwca i 1 lipca wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
wysłane przez
Tomasz81
1
Co prawda trasy 5 i 7 są już znane od jakiegoś czasu, ale brakuje mi tutaj bardzo jakiegoś bezpośredniego połączenia ulicy Żołnierskiej z aleją Wojska Polskiego. Ciekawi mnie, czy przy lepszej kondycji finansowej i kadrowej miasta planowane jest wydłużenie jednej z linii. Tylko tutaj się pojawia pytanie, gdzie ją puścić, bo trzy linie do Głębokiego ani tym bardziej do Lasu Arkońskiego nie są potrzebne, a zawracanie na terenie Zajezdni Pogodno od strony ronda Olszewskiego problematyczne (trzeba przejechać przez jeden z torów w hali, lub trójkątować przed zajezdnią).
Może rozwiązaniem byłaby linia okrężna wzorem wrocławskiej 0? Wymagałoby to jednak większej reorganizacji siatki linii tramwajowych w mieście. Przykładowo:
3 Pomorzany - Las Arkoński (- Głębokie): przejęcie od 10 kursów do Głębokiego
5 Stocznia Szczecińska - Plac Rodła - Brama Portowa - Gumieńce: przejęcie połączenia Gumieniec z placem Rodła od linii 10
7 Turkusowa - Brama Portowa - Plac Rodła - Jagiellońska - Zawadzkiego: przejęcie od 5 połączenia Krzekowa z placem Rodła, dodatkowo zyskujemy potrzebne wzmocnienie połączenia placu Rodła z Prawobrzeżem
10/20 linia okrężna: Zawadzkiego - Krzekowo - Turzyn - Brama Portowa - Plac Rodła - Las Arkoński - Zawadzkiego: przejęcie połączeń Zawadzkiego z Kołłątaja od 3, Krzekowa z Turzynem od 7, nowe połączenia bezpośrednie - miejsce odbywania postoju wyrównawczego do przemyślenia.
Jedyne, co tracimy w tym układzie, to połączenie Prawobrzeża z Turzynem, ale nie jest ono aż tak istotne i może zostać obsłużone przez linię 8 z przystanku Sikorskiego. Oczywiście wszystko musiałoby zostać zbadane pod kątem koordynacji rozkładów pomiędzy liniami.
Dobrze że marzenia nic nie kosztują. Ciekawa koncepcja ale na pewno nie do zrealizowania przez najbliższe 25 lat. Dwóch przystanków na raz, na nowym odcinku torowiska nie potrafią otworzyć, a koledze marzy się tak daleko posunięta reorganizacja linii tramwajowych. Plus za zapał do opracowania zmian.