Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Propozycja zmiany trasy linii 75
wysłane przez end 52
Jest postulat zmiany trasy linii 75 (połowy kursów), tak żeby zamiast ul. Reduty Ordona (a w drugą stronę zamiast ul. Czorsztyńską), połowa kursów w obie strony była skierowana przez ul. Grota-Roweckiego.
Obecna trasa omija bloki mieszkalne wzdłuż ul. Grota-Roweckiego - gdzie znajdują się duże osiedla. Tam mieszka bardzo dużo ludzi, którzy korzystają z linii 75, a mają daleko do przystanku - z przystanków Żwirki i Wigury oraz Czorsztyńska to nawet ponad kilometr do najdalszych bloków. Tymczasem wzdłuż ulic Reduty Ordona i Czorsztyńska mamy w 90% zabudowę domków jednorodzinnych - zaś ich mieszańcy w zdecydowanej większości posiadają samochód. Pytanie - komu ma służyć obecna trasa linii?
Racjonalne jest skierowanie połowy kursów linii 75 w obie strony przez ul. Grota-Roweckiego. Proponowane wydzielenie połowy kursów spowodowałoby, że w godzinach szczytu mieszkańcy Reduty Ordona i Czorsztyńskiej mieliby autobus w szczycie co 14 minut, tak samo jak mieszkańcy ul. Grota Roweckiego.
Odbyłoby się to bez konieczności dołożenia dodatkowych brygad i przy minimalnie większych środkach finansowych. Zmiana trasy oznaczałaby wydłużenie czasu przejazdu o minutę w jedną stronę i o dwie minuty w drugą stronę.
Tematem tym zainteresowało się dwoje radnych. Jedno z nich podjęło działania w ZDiTM i niestety - decyzja odmowna. Natomiast co jest najistotniejsze to nieprawdziwa i kuriozalna argumentacja ZDiTM, że:
- mieszkańcy mają do dyspozycji z obu stron osiedla autobusy linii 75, 53 i 86,
- linia jest skomunikowana z innymi liniami i zmiana trasy wykluczyłaby skomunikowanie,
- brak kierowców,
- brak taboru,
- brak finansów...
Słowem "niedasizm" w najprostszej postaci.
Żaden z tych argumentów nie jest niestety prawdziwy. Jak wiadomo, linia 86 nie kursuje wieczorem - i obsługuje jedynie niewielką część osiedla poprzez przystanek "Kutrzeby". Linia 53 kursuje tylko w jedną stronę (w kierunku Pomorzan) i nie do centrum. Zaś linia 75 - jest daleko od bloków (osiedla) - stąd wniosek o zmianę. Zatem te argumenty totalnie odpadają. Sens ma jedynie obsługa osiedla w dwie strony - ulica Grota-Roweckiego jest dwukierunkowa.
Linia 75 skomunikowana z innymi liniami? To chyba jakiś żart... Z jakimi, skoro w szczycie kursuje co 7 minut.
Brak kierowców i taboru - jak już napisałem - zmiany są tak niewielkie, że nie trzeba dodatkowych brygad. Postoje na os. Zawadzkiego są wystarczająco długie.
Kwestie finansowe - znikomy koszt, bo dotyczy tylko połowy kursów a wydłużenie trasy liczone w kilometrach jest niewielkie.
Dodam jeszcze, że 15 lat temu były protesty - mieszkańcy Reduty Ordona i Czorsztyńskiej nie chcieli na swoich ulicach autobusów - więc zmiana trasy połowy kursów 75 byłaby im również na rękę.
Pozostaje pytanie - dla kogo jest trasa linii 75 - dla ZDiTM czy dla mieszkańców? Dlaczego linia kursuje daleko od dużego osiedla, a przez okolice domków jednorodzinnych? Co o tym myślicie?
Obecna trasa omija bloki mieszkalne wzdłuż ul. Grota-Roweckiego - gdzie znajdują się duże osiedla. Tam mieszka bardzo dużo ludzi, którzy korzystają z linii 75, a mają daleko do przystanku - z przystanków Żwirki i Wigury oraz Czorsztyńska to nawet ponad kilometr do najdalszych bloków. Tymczasem wzdłuż ulic Reduty Ordona i Czorsztyńska mamy w 90% zabudowę domków jednorodzinnych - zaś ich mieszańcy w zdecydowanej większości posiadają samochód. Pytanie - komu ma służyć obecna trasa linii?
Racjonalne jest skierowanie połowy kursów linii 75 w obie strony przez ul. Grota-Roweckiego. Proponowane wydzielenie połowy kursów spowodowałoby, że w godzinach szczytu mieszkańcy Reduty Ordona i Czorsztyńskiej mieliby autobus w szczycie co 14 minut, tak samo jak mieszkańcy ul. Grota Roweckiego.
Odbyłoby się to bez konieczności dołożenia dodatkowych brygad i przy minimalnie większych środkach finansowych. Zmiana trasy oznaczałaby wydłużenie czasu przejazdu o minutę w jedną stronę i o dwie minuty w drugą stronę.
Tematem tym zainteresowało się dwoje radnych. Jedno z nich podjęło działania w ZDiTM i niestety - decyzja odmowna. Natomiast co jest najistotniejsze to nieprawdziwa i kuriozalna argumentacja ZDiTM, że:
- mieszkańcy mają do dyspozycji z obu stron osiedla autobusy linii 75, 53 i 86,
- linia jest skomunikowana z innymi liniami i zmiana trasy wykluczyłaby skomunikowanie,
- brak kierowców,
- brak taboru,
- brak finansów...
Słowem "niedasizm" w najprostszej postaci.
Żaden z tych argumentów nie jest niestety prawdziwy. Jak wiadomo, linia 86 nie kursuje wieczorem - i obsługuje jedynie niewielką część osiedla poprzez przystanek "Kutrzeby". Linia 53 kursuje tylko w jedną stronę (w kierunku Pomorzan) i nie do centrum. Zaś linia 75 - jest daleko od bloków (osiedla) - stąd wniosek o zmianę. Zatem te argumenty totalnie odpadają. Sens ma jedynie obsługa osiedla w dwie strony - ulica Grota-Roweckiego jest dwukierunkowa.
Linia 75 skomunikowana z innymi liniami? To chyba jakiś żart... Z jakimi, skoro w szczycie kursuje co 7 minut.
Brak kierowców i taboru - jak już napisałem - zmiany są tak niewielkie, że nie trzeba dodatkowych brygad. Postoje na os. Zawadzkiego są wystarczająco długie.
Kwestie finansowe - znikomy koszt, bo dotyczy tylko połowy kursów a wydłużenie trasy liczone w kilometrach jest niewielkie.
Dodam jeszcze, że 15 lat temu były protesty - mieszkańcy Reduty Ordona i Czorsztyńskiej nie chcieli na swoich ulicach autobusów - więc zmiana trasy połowy kursów 75 byłaby im również na rękę.
Pozostaje pytanie - dla kogo jest trasa linii 75 - dla ZDiTM czy dla mieszkańców? Dlaczego linia kursuje daleko od dużego osiedla, a przez okolice domków jednorodzinnych? Co o tym myślicie?
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew