Informacje
Zostaw samochód i jedź tramwajem
Agnieszka Pochrzęst, Głos Szczeciński,
dodane przez MQ; zmodyfikowane
W centrum Szczecina brakuje już kilka tysięcy miejsc parkingowych. Miasto liczy na to, że mieszkańcy zostawią auta na przedmieściach miasta i do centrum będą dojeżdżać komunikacją miejską.
Kierowcy znają dobrze koszmar parkowania w centrum miasta. Trudno jest znaleźć miejsce parkingowe na pl. Rodła, ul. Jagiellońskiej, al. Wojska Polskiego czy przy Urzędzie Miejskim. Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania miało odstraszyć kierowców od parkowania w centrum, ale nie rozwiązało problemu. Teraz planowane jest utworzenie kolejnej strefy. Na razie roboczo nazywa się ją "obszarem ruchu uspokojonego". Tajne ulice
W Biurze Planowania Przestrzennego Miasta wybierane są ulice, które w takim obszarze się znajdą. Urzędnicy na razie nie chcą podawać szczegółów. Choć nikt nie ukrywa, że celem jest ograniczenie ruchu samochodów w centrum.
- Stworzenie obszarów ruchu uspokojonego w śródmieściu to na razie tylko jeden z pomysłów na odkorkowanie miasta - tłumaczy Maciej Cehak, dyr. BPPM. - Mogę zdradzić tylko, że w tym obszarze zostanie ograniczona prędkość, obowiązywał będzie zakaz zatrzymywania się, a na części ulic także zakaz parkowania.
W nowym planie zagospodarowania przestrzennego pojawią się także tzw. parkingi buforowe i strategiczne. Pierwsze mają być tworzone w pobliżu przystanków szybkiego tramwaju i innej komunikacji miejskiej, a drugie na wjeździe do miasta.
Już znane są pierwsze lokalizacje. Duży parking dla samochodów osobowych i autokarów ma powstać w pobliżu Basenu Górniczego koło wagonowi oraz na terenach od strony ul. Południowej należących teraz do szczecińskiej Cukrowni.
- Teren od Cukrowni najprawdopodobniej miasto przejmie za długi - mówi Maciej Cehak, dyr. Biura Planowania Przestrzennego Miasta. - Tu planujemy stworzenie parkingów dla kierowców ciężarówek, którzy w weekendy nie mogą jeździć po drogach. Teraz takiego miejsca nie mamy w Szczecinie.
Samochodem do Basenu Górniczego
Zgodnie z pomysłami urzędników z magistratu mieszkańcy z prawobrzeża mają zostawiać auta na parkingu koło Basenu Górniczego i przesiadać się w szybki tramwaj lub autobus.
- Musimy ograniczyć ruch samochodów w centrum miasta, dlatego będziemy stawiali na rozwój komunikacji miejskiej - mówi Cehak. - Obok przystanków szybkiego tramwaju powstaną parkingi, na których mieszkańcy będą zostawić auta i do centrum dojeżdżać komunikacją miejską.
Zrezygnowali z podziemnych
W nowych planach zagospodarowania miasta nie wspomina się już o parkingach podziemnych. Z kilku, jakie zaplanowanych wcześniej nie zbudowano ani jednego. Miały one powstać między innymi na ul. Dunikowskiego, specjalnie dlatego zlikwidowano ryneczek, na ul. Zawadzkiego czy ul. Mazowieckiej.
- Idea parkingów podziemnych się nie sprawdziła - potwierdza Cehak. - Ich budowa długo się amortyzuje. Żaden inwestor nie chciał tak długo czekać na zwrot kosztów.
źródło: Głos Szczeciński
Przeczytaj więcej na temat Szczeciński Szybki Tramwaj:
- Szczecin chciałby wydłużyć Szybki Tramwaj. Dokąd? (3.06.2024)
- Szczecin z ofertami na naprawę torów na trasie szybkiego tramwaju (27.07.2020)
- Przetarg na naprawę torowiska SST (8.07.2020)
brak komentarzy