Szczecin autobus

Koniec L11

Marcin Stefanowicz,

dodane przez Phobos; zmodyfikowane

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ciągle zaskakuje. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla przetargu na obsługę linii autobusowych znalazł się ciekawy zapis, który może oznaczać koniec jedynego klonowickiego Jelcza L11.
W rozdziale XIII specyfikacji zawarto informacje o wymaganiach stawianych autobusom, które obsługiwać będą linie. Dowiadujemy się tam, że tabor MINI powinien mieścić od 30 do 45 osób, tabor MAXI od 80 do 130, a MEGA powyżej 130 osób.

Określone są oczywiście również dodatkowe warunki techniczne, w tym ilość wymaganych drzwi. Dla taboru MAXI jest to troje drzwi, których L11 150 oczywiście nie posiada. Oczywiście nie musi to oznaczać, że zniknie on z naszych ulic. Być może zostanie skierowany (podobnie jak dąbski L11) do obsługi linii nocnych.

Z pewnością jednak jest to bardzo dobra wiadomość dla pasażerów linii 82. Brak środkowych drzwi oraz podwójne rzędy siedzeń znacznie ograniczają możliwość wymiany pasażerów. Szczególnie, jeśli wziąć pod uwagę, że z linii korzystają głównie osoby starsze, dla których wysoka podłoga autobusu potrafi być barierą nie do pokonania. Może czas najwyższy zobowiązać SPA Klonowica do wysyłania na tę linię taboru niskopodłogowego?

brak komentarzy