Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Szczecin zakorkowany?

Tomasz Tokarzewski, Kurier Szczeciński,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Konsorcjum firm NCC Roads ze Stargardu Szczecińskiego i MPK Łódź może rozpocząć przebudowę ul. Krzywoustego. Wczoraj oficjalnie przejęło od miasta plac budowy. Nim jednak ruch ustanie na jednej z głównych szczecińskich arterii, trzeba dopracować zmiany w organizacji ruchu na czas remontu. A z tym od kilku tygodni są kłopoty. Tylko cud może sprawić, by prace zakończono w tym roku. Ulica może być rozgrzebana do przyszłej wiosny. A kierowcy tkwić będą w korkach.
- Nie wiem, kiedy zaczniemy prace - mówi Agnieszka Dzik, kierownik budowy z NCC Roads. - Umowa przewiduje, że mogą trwać 8 miesięcy.

Czyli, teoretycznie, do stycznia. Ale wiadomo, że jesienne słoty i przymrozki oraz zima wstrzymują wszystkie prace ziemne. Układanie nowej nawierzchni też nie może przebiegać w niskich temperaturach ani podczas opadów. NCC Roads wie o tym, bo już raz na swój koszt poprawiało nawierzchnię, gdy w ul. Jagiellońskiej firma ułożyła asfalt w czasie deszczu.

Prace w ul. Krzywoustego mogą się przeciągnąć. Wykonawca zapewnia, że zrobi wszystko, by przed 1 listopada uruchomić komunikację tramwajową. Chce na Wszystkich Świętych ułatwić dojazd do jednej z większych nekropolii w Europie. Ale przy niesprzyjającej aurze na obietnicach może się skończyć. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo, jak będzie w tym czasie wyglądać organizacja ruchu w mieście. Linia tramwajowa 8 niemal na pewno zostanie zawieszona. Tramwaje nr 7 i 9 mają z al. Boh. Warszawy skręcać w ul. Jagiellońską, by przez pl. Rodła dotrzeć do Bramy Portowej i dalej do Basenu Górniczego. Nie wiadomo, którędy pojadą zastępcze autobusy i jakie objazdy zostaną wyznaczone dla kierowców innych pojazdów.

- Mamy pewien postęp - pociesza Monika Streich z biura prasowego UM. - Fachowcy opracowują już dokładną mapkę, która w tym tygodniu może zostanie zatwierdzona.

Tymczasem szczecińska drogówka nie widzi możliwości zorganizowania objazdów, bez zakorkowania miasta.

- Nie jest to możliwe bez dodatkowych nakładów na poprawę geometrii skrzyżowań i sygnalizacji świetlnej - podkreśla kom. Artur Marciniak, oficer prasowy KMP w Szczecinie. - Na dwóch spotkaniach nie dostaliśmy propozycji, które moglibyśmy zaakceptować.

Wykonawca prac ma przedstawić projekt - czy do przyjęcia? Kierowcy nie mogą być optymistami. To, że policja nie zaakceptuje zmian, nie znaczy, że obejdzie się bez absurdów na drodze. Opinia drogówki nie jest bowiem wiążąca. Prace z akceptacją czy bez mają się zacząć już 25 bm.

źródło: Kurier Szczeciński

brak komentarzy