Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Poznań: Będzie nowa linia autobusowa północ - południe?

leh, Gazeta Wyborcza,

dodane przez Phobos

Nie ma szans, by jeszcze w tym roku autobus linii 90 wrócił na starą trasę przez most św. Rocha na Rataje. Wszystko wskazuje też na to, że wkrótce dojdzie do połączenia tej linii z linią 76.
Autobusy kursujące przez most św. Rocha zmieniły swoje trasy w momencie zamknięcia przeprawy trzy lata temu. Wielu pasażerów utyskuje, że po wybudowaniu nowego mostu komunikacja nie wróciła do normy. Narzekania dotyczą szczególnie linii 90, której autobusy kończą kursy na ul. Kazimierza Wielkiego, choć mogłyby, jak dawniej, jechać mostem św. Rocha, ul. Kórnicką i Jana Pawła II do ronda Rataje. - Tuż przy moście stoją wybudowane przystanki autobusowe, które nie są do niczego wykorzystywane - zauważa jeden z internautów na forum internetowym "Gazety". - Podobnie przystanki na Kórnickiej - przy akademikach politechniki. Odnoszę wrażenie, że MPK po prostu nie zauważyło, że most św. Rocha znów funkcjonuje, i ma za nic pasażerów, a w szczególności studentów politechniki... - dodaje i prosi o interwencję.

- Chcemy przywrócić linię 90 na dawną trasę do ronda Rataje - mówi Marek Makowski z działu analiz ruchu i rozkładów jazdy w MPK. - Nie chcemy jednak co chwilę zmieniać rozkładu jazdy. Bo w przypadku budowy kolejnego odcinka trasy tramwajowej na Rataje znowu trzeba będzie zamknąć ul. Kórnicką, więc autobusy i tak nie będą mogły tamtędy jeździć - tłumaczy. Jak informuje Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich, już za miesiąc drogowcy ogłoszą przetarg na budowę torów na ul. Kórnickiej od ul. Piotrowo do ul. Jana Pawła II, a zatem nie ma szans, by "dziewięćdziesiątka" szybko wróciła na starą trasę.

Specjaliści od komunikacji zastanawiają się też poważnie nad możliwością połączenia linii 90 z linią 76, których trasy niemalże przecinają się na skrzyżowaniu Strzeleckiej i Królowej Jadwigi. Autobus kursowałby wówczas z os. Jana III Sobieskiego na Dębiec. Linia 90 zostałaby więc de facto wydłużona, zaś linia 76 skrócona i jej autobusy nie kursowałyby już na Dworzec Główny. Według naszych źródeł urzędnicy rozważają uruchomienie takiego połączenia już jesienią. Henryk Spychalski, zastępca dyrektora wydziału gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w Urzędzie Miasta, nie chce jednak zdradzić żadnych szczegółów planowanych zmian. - Kiedy już będzie decyzja, to będziemy o niej informować - ucina.

źródło: Gazeta Wyborcza

brak komentarzy