z kraju artykuł

Poznań: Jak się jeździ po remontowanej Śródce?

Lidia Majecka, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Po zlikwidowaniu objazdu związanego z remontem na Śródce, ruch w poniedziałek na rondzie odbywał się bez zakłóceń.
Mimo że trwają jeszcze prace i działa tylko pomarańczowe pulsujące światło, w południe na rondzie nie było korków. Kierowcy byli zadowoleni z nowej nawierzchni. - Jest nieźle. Przede wszystkim nie czuje się, że są tory na rondzie. Jak przejeżdżałam przez stare tory, to wydawało mi się, że samochód za chwilę się rozleci - opowiada Agnieszka Radecka, która przez Śródkę jeździ każdego dnia do pracy. To samo o nawierzchni mówi pan Bogdan. - Czuję różnicę. Teraz jest dużo lepiej. Rondo jest szersze i lepszy jest przejazd przez tory - zauważa.

Uwagi na razie mają piesi. - Za wysoki krawężnik - skarży się pani z wózkiem dziecięcym, przechodząca przez wysepkę tramwajową przy ul. Wyszyńskiego. - Ale może jeszcze podwyższą asfalt, bo remont się przecież nie skończył - zastanawia się.

Prace takie jak układanie nawierzchni, malowanie znaków poziomych i remont przejść podziemnych potrwają jeszcze do końca października. ZDM zapewnia jednak, że nie będą one już uciążliwe dla kierowców i pieszych. Na razie jeszcze utrudnienia mogą spotkać kierowcy ciężarówek. Pojazdy ciężarowe powyżej 3,5 t, jadące od strony ul. Warszawskiej, muszą korzystać z objazdu ul. św. Michała, Główną i Zawadami.

Od 1 września na trasę wrócą tramwaje linii 1, 6, 7. Natomiast układanie nowych torów na trasie chwaliszewskiej potrwać może do końca października. - Tak przewiduje umowa, ale spróbujemy skończyć remont do 10 października - zapewnia Zbigniew Rusak, zastępca dyrektora poznańskiego MPK.

źródło: Gazeta Wyborcza

brak komentarzy