Informacje
Pasażerowie się denerwują
ste, Głos Szczeciński,
dodane przez MQ
- Autobus linii 75 znów spóźnił się o kilka minut - skarży się nasza Czytelniczka. - Po raz kolejny spóźniłam się do pracy.
Nasza Czytelniczka codziennie jeździ autobusem nr 75. Wsiada zwykle o godz. 9.13 na przystanku na osiedlu Kaliny. Pod warunkiem, że autobus przyjedzie.- Wczoraj byłam na przystanku o godz. 9.09 - opowiada pani Monika. - Na autobus czekało już sporo ludzi. Pojazd jednak nie przyjechał, za to tłum gęstniał z minuty na minutę.
Dwa naraz
Autobus linii 75 przyjechał siedem minut później, wraz z kolejnym, który odjeżdża według rozkładu jazdy o godz. 9.20.
- To się zdarza już nie pierwszy raz - mówi Czytelniczka. - Znów spóźniłam się do pracy i usłyszałam parę niemiłych słów od szefa. Jak mam mu jednak udowodnić, że autobus naprawdę nie przyjechał o tej godzinie, co powinien?
Sprawę zgłosiliśmy w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego. Okazuje się, że można skontrolować, o której godzinie autobus rzeczywiście przyjechał.
- W środę przeprowadzimy na tej linii kontrolę - mówi Marta Kwiecień - Zwierzyńska z ZDiTM. - W każdym z autobusów zamontowane jest urządzenie, które zapisuje godzinę i czas jazdy autobusu.
Muszą sprawdzić
Pasażerowie, którzy narażeni zostali z powodu spóźnienia autobusu na nieprzyjemności, mogą wystąpić do ZDiTM o wystawienie zaświadczenia.
- Jeżeli autobus spóźni się np. z powodu wypadku czy utrudnień w ruchu to zaświadczenia wystawiamy jeszcze tego samego dnia - informuje Marta Kwiecień - Zwierzyńska. - Jeżeli zaś przyczyny opóźnienia są inne, to dopiero na następny dzień. Zdarza się bowiem, że niektórzy pasażerowie tylko mówią, że autobus nie przyjechał o czasie. Musimy to zatem sprawdzić.
Zaświadczenia wydaje Dział Sterowania, Zarządzania i Kontroli Transportu Miejskiego ZDiTM, ul. Klonowica 5.
źródło: Głos Szczeciński
brak komentarzy