Informacje
Warszawa: Autobusy wyjadą na tory tramwajowe
ŚLUB, Życie Warszawy,
dodane przez MQ
Autobusy nie będą musiały grzęznąć w korkach, jeśli zostaną wpuszczone na tory tramwajowe. Tak uważają eksperci od komunikacji.
O pomyśle wybetonowania torów tramwajowych i wydzieleniu na nich jezdni dla autobusów eksperci rozmawiali na międzynarodowej konferencji transportowej w PKiN. Zdaniem Jacka Makucha z Politechniki Wrocławskiej, autora tego pomysłu, plusów jest wiele.Autobusy będą szybciej jeździły omijając wiele korków. Można też zorganizować wspólne przystanki. Po torach mogłyby też jeździć pojazdy ratunkowe jak np. karetki pogotowia itp. Dlatego takie rozwiązania stosuje się już w wielu miastach Europy, np. w Monachium, Barcelonie, Nancy czy Amsterdamie.
W Polsce najwięcej PAT-ów, czyli pasów autobusowo-tramwajowych jest w Krakowie i Wrocławiu. Koszt ich budowy jest nieduży. Wynosi kilkadziesiąt tysięcy złotych za kilometr trasy.
W stolicy można by wprowadzić PAT-y np. na trasie W-Z. Samochodom zostałby wtedy jeden pas. Natomiast autobusy i tramwaje jeździłyby po wydzielonych z jezdni i obudowanych asfaltem torach. Innym miejscem, gdzie można zastosować ten pomysł jest ciąg alei Solidarności przez pl. Bankowy do ul. Towarowej, czy na ul. Grójeckiej między Wawelską a pl. Zawiszy.
Adam Czugajewicz z Zarządu Dróg Miejskich twierdzi, że jeśli Tramwaje Warszawskie (TW) wydadzą zgodę, takie pasy powstaną w stolicy. - Będzie można wprowadzić PAT na moście Poniatowskiego i w al. Poniatowskiego. Wyremontuje się tam tory, obniży i obłoży płytą betonową. Remont ma się zacząć w przyszłym roku - mówi Wojciech Szydłowski, rzecznik TW.
źródło: Życie Warszawy
brak komentarzy