Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin komunikacja miejska

Zmiany w budżecie Szczecina i WPI

za Szczecińskim Serwisem Samorządowym,

dodane przez Phobos; zmodyfikowane

Wyszło szydło z worka. Rada Miasta Szczecina zabrała się za ostre cięcie wydatków na komunikację miejską.
Po tym, jak w marcu uchwalono najbardziej rozdmuchany budżet Szczecina w historii, teraz radni muszą ciąć, gdzie się da. Na najbliższej sesji Rady Miasta 17 października (poniedziałek) pod głosowanie poddany zostanie projekt uchwały 248/05. Jednak zmiany nie ograniczają się do tegorocznego budżetu i obejmują również Wieloletni Program Inwestycyjny.

Co to oznacza dla komunikacji? Powrót do szarej rzeczywistości i koniec złudnych nadziei na poprawę sytuacji. W projekcie zapisane są między innymi takie punkty:

  • Rezygnacja z zadań modernizacji taboru tramwajowego (7,25 mln zł), zakupu autobusów (5,622 mln zł) oraz zakupu tramwajów (6,9 mln zł).
  • Zamiast tego do MZK ma trafić ledwie 2 mln zł na remont 4 tramwajów.

    Na lata 2006-2007 przewiduje się:

  • Rezygnację z planowanych pierwotnie dotacji na modernizację taboru tramwajowego po 17,8 mln zł na każdy rok.
  • Zamiast tego przeznaczenie w 2006 i 2007 roku po 2 mln złotych dotacji celowej na remonty corocznie 4 tramwajów.
  • Całkowite wycofanie planowanych pierwotnie środków na zakup tramwajów - 17 mln zł w roku 2006 i 15 mln w roku 2007.
  • Przesunięcie z roku 2005 na lata 2006-2007 zakupu 6 sztuk doczep tramwajowych i remontu 180 metrów torowiska tramwajowego na Ku Słońcu za kwotę 15 mln zł.
  • Rezygnację z planów modernizacji torowisk w ciągach ulic: Sikorskiego-Ku Słońcu (3870 metrów toru podwónego), Kołłątaja-Asnyka (1275 mtp) i Powstańców Wielkopolskich (1300 mtp).
  • Rezygnację z planów zakupu autobusów (miało być 5,533 mln zł w roku 2006 i 8,0 mln zł w roku 2007).

    Skutki wdrożenia w życie i realizacji takich planów dla komunikacji w Szczecinie nie wymagają komentarza. Pojawia się jednak pytanie - ile jeszcze trzeba, aby coś zmienić w zachowaniu naszych radnych w stosunku do komunikacji miejskiej? I ile jeszcze lat trwać będzie ta osobliwa zabawa włodarzy - na początku roku uchwalić różowy budżet i naobiecywać złote góry, aby pół roku później z wszelkich obietnic się wycofać?

    źródło: Szczeciński Serwis Samorządowy

  • Przeczytaj również: Budżet made in UE (23.04.2005)

    brak komentarzy