Szczecin komunikacja miejska

Wszystkich Świętych 2005

za Jackiem Kurkiem, Maciejem Kubieniem, Mateuszem Pawłowskim i piotem,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Tegoroczna obsługa wzmożonych przewozów w okresie dnia Wszystkich Świętych zasadniczo nie różniła się od zeszłorocznej.
Od czwarku wybrane brygady linii 8 obsługiwały trójwagonowe składy wagonów 105Na i 105N2k/2000 (od czwartku do poniedziałku cztery, a we wtorek dołączył do nich piąty). Od soboty linia 8 była wspomagana przez dodatkowe pociągi linii D8, kursujące z Dworcowej na Gumieńce. Ponadto 1 listopada uruchomiono linię 4.

Obsługa linii autobusowych również była podobna do zeszłorocznej. Od soboty do wtorku według specjalnego rozkładu jazdy kursowały linie 53 i 67, a w sobotę, niedzielę i wtorek - linie 60, 64 i 107. Ponadto we wtorek według specjalnego rozkładu jazdy kursowały linie 61 i 102, a także uruchomione zostały dodatkowe linie D53 i D67, dowożące pasażerów z tymczasowej pętli przy ul. Emilii Plater do IV i II bramy Cmentarza Centralnego.

Tegorocznymi nowościami były dwie linie: D61, kursująca w sobotę i niedzielę z Dworca Głównego do pętli przy ul. Cukrowej, oraz R67, która kursowała od soboty do poniedziałku ze Stoczni Szczecińskiej do Karola Miarki i pozwalała na rozładowanie tłoku w autobusach linii 67.

Do ciekawostek taborowych 1 listopada należą polickie MAN-y NG313 759 i 760 oraz dąbski Solaris Urbino 12 2552, kursujące na linii D67, a także MAN NL223 1204 i NL283 1449, które pojawiły się na linii 75 (ZDiTM wydał zgodę na obsługę wybranych brygad tej linii taborem solowym ze względu na skierowanie bardzo dużej ilości autobusów przegubowych do obsługi linii "cmentarnych").

O organizacji przewozów "od kuchni" napiszemy jutro.

7 komentarzy