Informacje
Warszawa: Które tramwaje i autobusy zmienią trasy od nowego roku?
Krzysztof Śmietana, Gazeta Wyborcza,
dodane przez Jacek; zmodyfikowane
Za trzy tygodnie otwarcie nowej linii tramwajowej z Bemowa na Bielany, a za miesiąc wielkie zmiany w komunikacji w całej Warszawie. Tramwaje przestaną jeździć stadami, mniej autobusów będzie dublować linię metra. Dzięki temu powstaną nowe połączenia między dzielnicami.
Ujawniony w "Gazecie" w ostatnią sobotę projekt zmian tras tramwajowych wywołał burzę wśród czytelników. Plany zmniejszenia liczby linii, a zarazem uproszczenia rozkładów i zlikwidowania tzw. stad na torach ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Zarząd Transportu Miejskiego jest jednak zdeterminowany, by wprowadzić go w życie. Wczoraj dowiedzieliśmy się, że stanie się to nie w drugiej połowie grudnia, jak planowano kilka miesięcy temu, ale 2 stycznia. - Wprowadzanie tak dużych zmian przed świętami Bożego Narodzenia spowodowałoby ogromne zamieszanie - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.Na 20 grudnia zaplanowano otwarcie nowej trasy tramwajowej z Nowego Bemowa na Piaski, dlatego niewykluczone, że na wydłużonej trasie przez ul. Powstańców Śląskich przynajmniej jedna linia zacznie jeździć jeszcze przed świętami. Docelowo będą to: 2 (na Koło), 13 (do Huty) i 35 (do pętli Nowe Bemowo).
Jest jeszcze jedna zmiana. Kilka dni temu napisaliśmy, że do pętli przy ul. Banacha dotrze tylko jedna linia - "siódemka". Okazuje się jednak, że mają tam też kursować tramwaje linii 1 (z Annopola przez most Gdański i Okopową) oraz 35 (z Nowego Bemowa przez Broniewskiego, Marszałkowską i Filtrową).
Na 2 stycznia ZTM szykuje też liczne zmiany tras autobusów. Przetasowania związane są z wydłużeniem metra do pl. Wilsona. Miały wejść w życie już we wrześniu, ale po wielu protestach urzędnicy wycofali się z niektórych pomysłów. Bez zmian na pewno będą jeździć autobusy 520, które łączą Chomiczówkę z Marysinem. Nad metrem przestaną za to kursować linie 508 i 519 (ich trasy będą skrócone).
Ważą się jeszcze losy E-4 i 511. Pasażerowie chcą, by obie linie wracały na Tarchomin krótszą trasą - nie przez Słowackiego i zakorkowaną Trasę AK, ale bezpośrednio Krasińskiego i Wisłostradę do mostu Grota-Roweckiego. ZTM czeka w tej sprawie na opinie radnych.
Nowe trasy tramwajów:
1 - z Annopola zamiast na Nowe Bemowo na ul. Banacha: od Okopowej Towarową i Grójecką (co 5 min. w godz. szczytu, co 15 poza szczytem i w święta).
2 - z Żerania Wschodniego przez Piaski i Nowe Bemowo na Koło (co 10 min. w godz. szczytu, co 15 poza szczytem i w święta).
3 - z Gocławka skrócona do pętli Annopol zamiast na Żerań Wsch. (co 10-15-15 min.).
4 - z Wyścigów przez pl. Bankowy i pl. Wileński na Stalową zamiast na Potocką (co 10-15-15 min.).
6 - z Gocławka do Huty przez Mickiewicza i Słowackiego zamiast przez d. rondo Babka (co 10-15-15 min.).
7 - z Kawęczyńskiej do pętli przy Banacha, dziś na Okęcie (co 10-15-15 min.).
13 - z Kawęczyńskiej przez Trasę W-Z, Nowe Bemowo, ul. Powstańców Śląskich), Broniewskiego, Wólczyńską i Nocznickiego do Huty (co 10-15-15 min.).
19 - z Piasków tylko do stacji metra Wilanowska a nie na Wyścigi (co 10-15-15 min.).
20 - z Boernerowa do pl. Narutowicza zamiast do pętli przy Banacha (co 20-30-30 min.).
24 - z Gocławka na Nowe Bemowo po połączeniu z linią 12 (co 5-7,5-15 min.).
25 - z Okęcia wydłużona na Żerań Wschodni (co 10-15-15 min.).
27 - od pętli przy Cm. Wolskim do Potockiej zamiast Marymoncką do Huty (co 10-15-15 min.).
32 - z Annopola zamiast na pl. Narutowicza Trasą W-Z, Obozową na Nowe Bemowo (co 10-15-15 min.).
35 - z Nowego Bemowa przez Piaski i Marszałkowską do pętli przy ul. Banacha zamiast na Mokotów (co 10-15-15 min.).
źródło: Gazeta Wyborcza
brak komentarzy