Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Warszawa: Czy Metro zamówi 230 wagonów?

Krzysztof Śmietana, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Dyrekcja metra wydłuża rosyjskie składy i myśli już o zakupie wagonów dla drugiej linii.
Na przełomie grudnia i stycznia w tunelach powinny zacząć kursować pierwsze rosyjskie składy złożone z sześciu, a nie czterech wagonów. Wczoraj zarząd Metra podpisał umowę z ich dostawcą. To podmoskiewska firma Metrowagonmash. W sumie musi ona wyprodukować 14 wagonów. Dzięki nim do połowy przyszłego roku uda się wydłużyć siedem składów. Wagony będą bardzo podobne do tych, które już teraz jeżdżą w tunelach.

- Muszą być dopasowane do starych pociągów. Bardzo podobny będzie też wystrój w środku wagonu - zapowiada Jerzy Lejk, prezes Metra. Wczoraj ogłosił, że zacznie szukać dostawcy kolejnych 16 wagonów. Czeka, aż w maju zacznie obowiązywać znowelizowana Ustawa o zamówieniach publicznych, która utrudni firmom składanie protestów. Te wagony pozwolą wydłużyć pozostałe osiem rosyjskich pociągów.

I tak nie wystarczy to, by wspólnie z pociągami Alstomu obsłużyć całą pierwszą linię od Kabat do Młocin. Jej budowa ma się skończyć na początku 2008 r. - Żeby jeździć z odpowiednią częstotliwością, potrzebujemy jeszcze czterech, pięciu pociągów - ocenia Jerzy Lejk.

Przy zakupie niewielkiej liczby pociągów producenci zaproponują wyższą cenę. Dlatego w grę wchodzi nowy scenariusz. Władze miasta myślą już o zakupie pociągów do obsługi drugiej linii. - Będzie tam potrzebne ok. 200 wagonów. Możemy zamówić 230 wagonów i zażyczyć sobie, żeby pierwsze zostały dostarczone w momencie zakończenia budowy pierwszej linii metra. Kolejne - w momencie oddania centralnego odcinka drugiej linii metra, a pozostałe po zakończeniu budowy całej linii z Chrzanowa na Bródno - przewiduje Jerzy Lejk.

Na razie władze miasta nie mają zapewnionego finansowania budowy drugiej linii metra.

źródło: Gazeta Wyborcza

brak komentarzy