Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Niebezpieczna Arkońska

Maciej Janiak, Głos Szczeciński,

dodane przez Phobos

Kierowcy i pasażerowie poczekają jeszcze na remont ulic Arkońskiej i Niemierzyńskiej w Szczecinie. Obecny ich stan niszczy auta, a tramwaje mogą w każdej chwili stanąć.
- Arkońska i Niemierzyńska, to najgorsze ulice w mieście, podobnie Potulicka. Jeździ się nimi okropnie, nie można nawet porozmawiać, taki jest hałas w samochodzie. Dzięki takim ulicom mam znów do remontu zawieszenie - mówi Jolanta Pająk, kierowca taksówki Lider Taxi. - Ostatnio musiałam trzy razy pod rząd jechać do szpitala. Tych ulic nie da się teraz ominąć, bo jest objazd Słowackiego.

Stan ulic na Niebuszewie jest tak fatalny, że nie pomagają nawet doraźne prace ze strony drogowców z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. W zeszłym roku jeden kierowca na ul. Arkońskiej uszkodził sobie auto, w tym były już trzy zgłoszenia. Lepiej jest na Niemierzyńskiej, rok temu było jedno zgłoszenie, w tym jeszcze żadnego.

- Ciągle tam naprawiamy, ale to nic nie daje, cały ciąg wymaga gruntownego remontu - przyznaje Marek Hańko z ZDiTM. - Podbudowa jezdni już nie wytrzymuje, wymiany wymaga też torowisko, kiedyś wstrzymany był nawet ruch tramwajów.

Po naprawach tramwaje jeżdżą do dziś. Ale w Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym nikt wątpliwości nie ma. Na całej długości ulic tramwaje jeżdżą 20 km na godz., miejscami 10 km na godz.

- Tory wymagają pilnej interwencji - przyznaje Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora MZK. - Naprawy są nieefektywne. Będziemy jeździć tak długo jak się da, nie wiadomo, kiedy stan będzie na tyle katastrofalny, że jeździć przestaniemy. To może być za rok. Nie wiem, czy do 2008 roku da się jeździć.

Tymczasem Wydział Inwestycji Urzędu Miasta przewiduje, że przebudowa mogłaby się zacząć najwcześniej w drugim półroczu 2008 roku. Odległy termin wynika m. in. z wydłużonych procedur, długiego czasu przygotowania inwestycji.

- Ulice Arkońska i Niemierzyńska leżą w ciągu komunikacyjnym biegnącym od al. Wojska Polskiego, poprzez spacerową do ul. Krasińskiego. W takim ujęciu należy rozpatrywać przebudowę tych ulic - tłumaczy Elżbieta Turska, zastępca dyrektora WIM. - Trwają przygotowania do rozpisania w roku bieżącym przetargu na wykonanie opracowania koncepcyjnego, łącznie z analizą ekonomiczną i podziałem na zadania.

Zdaniem miasta trzeba m. in. kompletnie przebudować ulicę i torowisko oraz to co pod i nad ziemią, przebudowa skrzyżowań Krasińskiego - Niemierzyńska - Niemcewicza i Wojska Polskiego - Spacerowa - Szafera, korekta przebiegu ul. Spacerowej wraz z torowiskiem do Wojska Polskiego. To wszystko może kosztować 55 - 60 mln zł.

źródło: Głos Szczeciński

9 komentarzy