Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Łódź: Bardzo drogi ŁTR

anpio, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Wiemy już, kto chce wyremontować łódzkie tory i wozić swoimi pojazdami łodzian. Niestety oferty, które wpłynęły do miejskiego przewoźnika, są bardzo drogie. Tymczasem MPK ma coraz mniej czasu na realizację projektu, bo trasa ma być gotowa do końca kwietnia 2008 roku.
Łódzki Tramwaj Regionalny ma połączyć Zgierz, Łódź i Pabianice. Na razie trwają przetargi na realizację łódzkiej części projektu. W piątek otwarto oferty na modernizację 30 km torowiska, które ma być gotowe do 30 kwietnia 2008 roku. Inaczej przepadnie unijne dofinansowanie.

O kontrakt ubiegają się dwa konsorcja - polskie i czeskie. Okazało się jednak, że ich oferty są bardzo drogie. Polacy, czyli Polimex Mostostal SA z Warszawy, chcą za remont 259,5 mln zł, a czeska firma Tchas z Ostrawy - 294,5 mln zł. MPK zamierzało przeznaczyć na modernizację 120 mln zł.

Czasu na rozpisywanie nowego przetargu właściwie już nie ma, bo prace mają trwać 82 tygodnie. Oznacza to, że musiałyby ruszyć już 1 listopada.

Do ponownego przetargu na dostawę taboru (pierwszy unieważnił Urząd Zamówień Publicznych) stanęły natomiast polska PESA i chorwacki Koncar. PESA za dziesięć wagonów oczekuje 93 mln zł, a Koncar 98 mln zł. W tym przypadku cena nie powinna być problemem, bo MPK przeznaczyło na ten cel ponad 105 mln zł. Ale i tu terminy również są napięte. - Tramwaje nie stoją na półkach w supermarketach. Powstają głównie na indywidualne zamówienia, a to trwa. Z kolei w przetargu na remont torów oferty są bardzo drogie. Rozważamy, czy nie poprosić wojewody o unieważnienie przetargu z jednoczesnym rozpisaniem nowego - mówi Marek Cieślak, wiceprezes MPK.

źródło: Gazeta Wyborcza

brak komentarzy