Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Znowu blokada?

Mariusz Parkitny, Głos Szczeciński,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Realna groźba paraliżu komunikacyjnego Pogodna. Mieszkańcy ul. Reduty Ordona planują blokować jezdnię. To reakcja na przywrócenie im autobusów pod oknami.
- Dość tego. Przez tyle lat zachowywaliśmy się kulturalnie licząc, że urzędnicy spełnią swoje obietnice. Teraz okazało się, że byliśmy oszukiwani - grzmi Wiesław Kukiełko, mieszkaniec ulicy.

Poszło o wtorkową decyzję dotyczącą kursowania linii autobusowych 75 i 53. Miesiąc temu obie linie przeniesiono na sąsiednią ul. Grota-Roweckiego. Protest mieszkańców tej ulicy spowodował, że władze miasta wycofały się z tej decyzji. Od poniedziałku linia nr 75 ma znów jeździć ul. Reduty Ordona. Dziennie to ponad sto autobusów. Zdecydowały badania nośności jezdni. Wnika z nich, że ul. Grota-Roweckiego nie udźwignęłaby takich obciążeń.

Tynk leci na głowę

- Prezydent Jurczyk wielokrotnie zapewniał nas, że zabierze nam spod okien autobusy. Teraz czujemy się wystrychięci na dudka. Widzimy, że tylko język siły przemawia do władz miasta. Dlatego planujemy zorganizowanie blokady drogi - dodaje Wiesław Kukiełko.

Ul. Reduty Ordona to jedna z głównych tras Pogodna. Blokada przejścia oznacza w praktyce paraliż komunikacyjny dzielnicy.

- Nie stać mnie na remont. A od tych autobusów tynk wali mi się na głowę - opowiada Domicela Anders.

Chcą ekspertyzy

Mieszkańcy podważają też badania nośności nawierzchni ul. Grota-Roweckiego wykonane przez dr Stanisława Majera z Politechniki Szczecińskiej. Ich zdaniem wiarygodniejsza byłaby ekspertyza rzeczoznawcy.

Doktor Majer odpiera zarzuty.

- Obojętnie kto będzie wykonywał tu badania czy ekspertyzy, wynik będzie taki sam. Z liczbami ciężko dyskutować - mówi.

Według jego obliczeń nawierzchnia ul. Reduty Ordona ma większą nośność od ul. Grota-Roweckiego, ale i tej jezdni przydałby się remont.

Proponuje jednak przywrócenie ruchu autobusowego na "mocniejszą" ul. Reduty Ordona.

Nie wiadomo, ile pieniędzy kosztowało miasto zamieszanie z przystankami na obu ulicach. Wiceprezydent Andrzej Grabiec tłumaczy, że badanie jest wiarygodne.

- Ono zadecydowało, że autobusy linii 75 wróciły na starą trasę. Cały czas pracujemy nad koncepcją optymalnego uregulowania komunikacji w tym rejonie - powiedział.

źródło: Głos Szczeciński

7 komentarzy