Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Kompromisowy podział linii autobusowych na Pogodnie

Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Na ul. Reduty Ordona pozostaje linia 75, na ul. Grota-Roweckiego 53, a autobus nr 60 pojedzie nową trasą przez ul. Taczaka. - To decyzja ostateczna - twierdzi wiceprezydent Andrzej Grabiec.
Zmiany mają nastąpić 2 października.

Przeciwko autobusom na Pogodnie protestowały dwa komitety. Jeden protestował przeciwko autobusom na ul. Reduty Ordona, po której wcześniej kursowały wszystkie trzy linie oraz autobusy komercyjne dowożące klientów do centrów handlowych. Drugi - przeciwko przeniesieniu niektórych z tych linii na ul. Grota-Roweckiego.

Miasto kilka razy ulegało obu stronom. Tym razem zapowiada, że to ostateczna zmiana. - Na ul. Reduty Ordona jeździć będzie o połowę mniej autobusów niż dotychczas. Ponadto będziemy rozmawiać z właścicielami linii komercyjnych, by przenieśli je na inne trasy - obiecuje wiceprezydent Andrzej Grabiec.

Linia 75 to 148 kursów dziennie, a autobusy linii 53 i 60 wykonują po 62 kursy. Bez zmian pozostaną linie 80 i 74, których trasy wiodą przez krótki fragment ul. Reduty Ordona - skręcają w ul. Łukasińskiego.

Rozwiązanie nie zadowala jednak przedstawicieli obu komitetów protestacyjnych.

- Zostawili nam najczęściej kursującą linię 75. Poza tym nie wierzę, że uda im się usunąć autobusy komercyjne - mówi mieszkanka ul. Reduty Ordona.

- Ul. Grota-Roweckiego nie spełnia wymogów, by mogły po niej jeździć nawet 62 autobusy dziennie - twierdzi Adam Ruciński z osiedla Somosierry. - Dalej będzie niszczona.

Nowy układ linii, nie zadowala też mieszkańców os. Horeszków, ks. Robaka i gen. Gadowskiego. Ci z kolei chcą, by autobusy jeździły u nich. - Najlepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie linii 75 właśnie przez Taczaka - mówi Robert Stankiewicz, który wśród mieszkańców 620 lokali na tych osiedlach zebrał 612 podpisów za wprowadzeniem autobusu kursującego przez Taczaka do centrum.

Miasto się nie zgadza, bo wtedy trasa 75 byłaby dłuższa, a przez to droższa.

źródło: Gazeta Wyborcza

17 komentarzy