Szczecin artykuł

Przystanki będą niebezpieczne

Maciej Janiak, Głos Szczeciński,

dodane przez MQ

Zdaniem naszego Czytelnika istnieje możliwość budowy przystanków autobusowych na ul. Wilczej w rejonie kładki. Tego chcieliby mieszkańcy, którzy narzekają na duże odległości między przystankami.
Już w 2003 roku okoliczni mieszkańcy wnioskowali do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego o zatoki dla autobusów w rejonie kładki na ul. Wilczej. Przystanków nie zbudowano. W tym roku prośba pojawiła się ponownie. Ponad 140 mieszkańców podpisało się pod wnioskiem o usytuowanie w rejonie kładki przystanków. Wszyscy narzekają, że teraz pomiędzy przystankami jest ponad kilometr odległości, a sama kładka pozostaje niewykorzystana. Sprawą zajmowali się m. in. szczecińscy radni.

Zdaniem naszego Czytelnika spełnienie prośby pasażerów jest możliwe.

- Mam pomysł. Otóż zatoki i przystanki autobusowe można w tym miejscu zrobić, ale pod warunkiem, że jezdnia będzie poszerzona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach z barierą rozdzielająca po środku - wyjaśnia Czytelnik.

Jego zdaniem Wilczą można poszerzyć od strony Stawu Brodowskiego, na odcinku od ul. Rugiańskiej do zakrętu. Z kolei na zakręcie aż do zbiegu ul. Komuny Paryskiej i Sczanieckiej można ją poszerzyć od strony torów kolejowych.

- Aby autobusy mogły się przy kładce zatrzymywać, trzeba właśnie dwóch pasów ruchu w każda stronę, aby mogły swobodnie włączać się ponownie do ruchu - tłumaczy Czytelnik. - Miejsca starczy nie tylko na poszerzenie jezdni, ale i na zatoki.

Przy obecnym układzie drogowym lokalizacja przystanków w rejonie kładki byłaby, m. in. zdaniem policji, niebezpieczna.

- Przy tym stanie rzeczy, to jest niemożliwe - mówi asp. sztab Janusz Mila, fachowiec od inżynierii ruchu z drogówki. - Nowym propozycjom nie mówię ani tak, ani nie. Jednak, żeby je oceniać potrzebny byłby konkretny projekt.

Z kolei ZDiTM przypomina, że zespół ds. organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego negatywnie zaopiniował lokalizację przystanku autobusowego. Identyczne jest stanowisko ZDiTM wobec propozycji naszego Czytelnika.

- Układ ulicy, tj. duże nachylenie, łuk jezdni ograniczony skarpą, powoduje, że pojazdy pokonujące ten odcinek mają ograniczoną widoczność. Dlatego ze względów na bezpieczeństwo ruchu drogowego nie ma możliwości budowy zatoki autobusowej i lokalizacji przystanków w bezpośredniej bliskości kładki - wyjaśnia Marta Kwiecień - Zwierzyńska z ZDiTM. - Wybudowanie zatoki i uruchomienie przystanku w znacznym oddaleniu od kładki spowoduje znaczne pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym rejonie, gdyż pasażerowie wysiadający z autobusów komunikacji miejskiej, będą przekraczali jezdnię ul. Wilczej w bezpośredniej bliskości przystanków, nie korzystając z istniejącej kładki.

źródło: Głos Szczeciński

brak komentarzy